• fritiof

Emmaljunga Classic Sport / City Cross

Hej
    Har nu börjat titta på barnvagn. Vi funderar på en Emmaljunga Classic Sport. Någon som har nåt bra/dåligt att säga om den vagnen? Duolift eller hårdlift? Man blir alldeles snurrig. Ska iväg ikväll för att lyfta/känna på Emmaljunga Classic Sport och City Cross.

• Svar på tråden Emmaljunga Classic Sport / City Cross
  • Längtans Blå Blomma

Ang mjuklift, duolift eller hårdlift - sök i forum med sökorden mjuklift hårdlift. Det finns många trådar.

Jättebra att du kan titta och känna på båda vagnarna. Är det mellan just dessa två som du ska välja?

Jag har fått ett par tips ang vagnval.
    Vikt (främst som sittvagn eftersom det är längst period).
    Höjd dels på handtag och dels på liggkorgen (som på en sittvagn är längre ned, problem om man är lång och har ryggproblem).
    Däck, punkteringsfria är ett plus.
    Längd på liggdel. En del är jättekorta.

Jag har själv köpt en City Cross med hårdlift

• Lise

Vi har köpt citycrossen med citykor till. Har inet börjat använda den då vi väntar barn i april, men har hört ycket positivt om den.

• Rödstrumpa

hej fritiof!
    Ett tips är att via sökfunktionen hitta gamla trådar ang dessa vagnar! Där hittar man en hel del som kan vara läsvärt! Jag vet inget om EL classic sport men har valt(och ska till o beställa) en city cross pga att vi blev helförälskade i den vagnen! Motsvarade alla mina "krav", tog dessutom citykorgen till istället för en hård- el mjuklift, den kändes mer rejäl, vagnen blir lite högre plus att det bara skiljde någon hundralapp i pris!
    Lycka till med barnvagnsletandet!

• Pyrets mamma

Jag har en Emmaljunga Classic. Visserligen från 94 men den har varit kanon. Jag hade mjuklift i vår vagn till Hannah och det kommer ´jag att ha igen.

Jag tror inte det är någon större skillnad på de två vagnarna.

Lycka till

• lillaj

Vi har beställt en city cross med city korg! Känns som ett bra val efter att vi snart vänt och vridit på varenda vagn från Kronan till UJ och Brio Happy..

Egentligen hade vi nog valt en mer lättkörd (och snyggare) vagn som UJ om nu sittdelen hade varit vändbar men då hade den säkert inte vägt lika lite heller

Lycka till!

• Pyan

Vi valde också mellan de två vagnarna och det blev en Classic. Visserligen var den en aning tyngre men sambon tyckte det verkade mer rejält med den "gamla hederliga" bromsen samt att varukorgen var i metall. Vi tog en hårdlift till men har inget argument varför vi tog det framför duoliften. Vi har inte fått hem vagnen än, har BF i början av maj, men hoppas att jag ska bli nöjd!

• fritiof

Tack alla. Det slutade med att vi beställde en Emmaljunga Classic Sport med hårdlift. Blev rekommenderad att ta en hårdlift med tanke på att bebisen är planerad att komma under sommaren (juni), och det blir en aning svalare med en hårdlift än en mjuklift.

Svar på tråden Emmaljunga Classic Sport / City Cross