• Ceridwen

MIn son lyssnar inte på dagis och han kastar sand på andra barn.

Igår hämtade jag min son efter de tre timmarna som han är där varje dag.
    "Caroline, Emil har blivit VÄLDIGT busig. Han lyssnar ingenting och han tar sand och trycker upp det i ansiktet på andra barn".

Jag skämdes ihjäl....Jag förstår inte varför han gör så..Han kan vara lite jäklig hemma, men på dagis?! Han är 3 år om ett par veckor.

• Svar på tråden MIn son lyssnar inte på dagis och han kastar sand på andra barn.
  • Ceridwen

Det är väldigt jobbigt. Dagis frågade också om de får skälla på honom när de gör så.
    Han går just nu på en avdelning 1-3 år men skall snart byta till en avdelning med 3-5 år. Kan det vara så att han är trött på alla tultande 1-åringar som bara blir gosandes med där borta?
    Han kanske känner sig utanför och gör revolt?

• Sasseluring

Vad ville de uppnå genom att säga så till dig!!!!!!!!!?
    Så hade jag aldrig uttryckt mig till en förälder...
    De flesta barn "busar" o testar en del dagar....(tro mig..arbetar på småbarn)
    Istället tycker jag de kunde ha frågat dig hur han är hemma.
    På dagis är det deras jobb att bemöta honom när han busar...

Ni borde ju tillsammans komma överens om hur ni bemöter honom i sådana situationer så att ni gör likadant!!!

Tycker absolut inte du ska skämmas!!!!!!!!!!

Även om jag vet att man gör det.....speciellt när min 2 1/2 åring snor alla saker för andra barn när man är någon stans....

• Ceridwen

Dagisfröken såg så himlans bekymrad ut. Hade vart roligt att höra något positivt om honom när jag redan har det så jobbigt med honom. Gick därifrån och störtskämdes.

• Ceridwen

HUr skall jag bemöta dagis om de kommer med fler klagomål?

• Sasseluring

OM DE FÅR SKÄLLA PÅ HONOM???

Ursäkta...men vad är det för pedagoger.....?

Det funkar ALDRIG att skälla på ett barn....sa de verkligen så??

Klart han är trött på 1-åringarna!!! Personalen måste ju stimulera honom o de andra blivande 3-åringarna med andra lite mer avancerade aktiviteter!!!

• Pokemon

De har sagt liknande saker om min pojke. Att han inte lyssnar och inte lekeer med sina jämnåriga utan förstör istället. Igår hämtade jag honom och då lekte han jättefint med de andra.
    Ja, man får väl ta det med en nypa salt så länge man gör sitt bästa med att tillrättavisa när de busar.

• Ceridwen

Ja, men vad jag inte förstår är: Om han nu är så busig, varför skall JAG få höra det. När han är på dagis är det deras jobb. De brukar sätta barnen i vita bebismatstolar med om de inte lyssnar.
    Vad tjänar dom på att klaga hos mig? Vad skall jag göra? Jag kan ju inte göra så mycket. Han är inne i världens trotsålder och jag har det redan jobbigt hemma. Jag sa att han är likadan hemma och vi har fullt upp.

• Sasseluring

Om man nu måste ta upp någit negativt med en förälder så brukar jag alltid avsluta med något postivt som hänt under dagen oxå..det är jätte viktigt!!!

Tycker du ska tala om för dem att det känns jobbigt att höra det här...och fråga dem vad de tror behöver göras för att det ska bli bättre för honom på dagis?? Jag menar...du kan ju inte göra så mycket åt situationen under tiden han är där!!

• Pokemon

Helt apropå...

Jag har fått hem en enkät om vad vi tycker om vårt dagis. Frågorna är såklart helt vansinnigt ställda...

exempel:
    Trivs ditt barn på dagis? Mycket bra, ganska bra, mindre bra eller inte alls.
    Om jag inte vet då? Om jag börjat tvivla på att mitt barn faktiskt stortrivs???
    Hur ska jag veta om mitt barn trivs på dagis?
    Speciellt när det verkar som om han stör och inte lyssnar?

Svar på tråden MIn son lyssnar inte på dagis och han kastar sand på andra barn.