• Fighter

Tvätta klädsel Ikea Ektorp

Halloj,
    Vi har två st Ikea Ektorp soffor.
    Har tvättat klädseln en gång och tyckte då att den blev alldeles flammig,(vi har beiga soffor).
    Dessutom står det på tvättlappen att man inte får stryka dom så klädseln är alldeles skrynklig.

Nu har dottern lyckats spy ner båda sofforna så vi måste tvätta dom igen, men har ngng ett bra tips för att dom inte skall bli förstörda ?

Tacksam för svar

• Svar på tråden Tvätta klädsel Ikea Ektorp
  • omis78

Jag gav upp och köpte en ny klädsel, hade också beige. Ett tips är att ikea har 300:- rabatt på 3-sits soffan valfri klädsel mellan den 12-14 Februari. Köpte vit då man kan tvätta den i klorin + att vitt inte blir flammigt.

• ming

Va, får man inte stryka? Vi har tvättat vårt överdrag många gånger, och den är flammig tills den torkar. Och vi brukar självklart stryka, annars blir det skitfult ju. Det enda jag inte har stykt är det vita tunna tyget under där dynorna ska ligga.

• ommseif

Har den beige'a också, har tvättat den flera flera ggr, men den har inte blivit flammig...
    Du borde ju klaga på tyget om du följt tvättråden och den ändå blivit ful efter tvätten!

• pellesmatte

min är i maskinen nu efter en bajs olycka med hunden , säkert tionde gången ja g tvättar mina beiga soffa .

omis78-gällde det alla färger ? hur mycket kostar tresits plus två fåtöljer ?

• Tina83

har också ektorp, beige klädsel. min ser likadan ut efter måånga tvättar!

få den utbytt!

• Fighter

Tack för alla svar, blev ju faktiskt jättebesviken när den blev så förstörd.
    Då ska vi åka och byta den istället !

• omis78

Pellesmatte, det gällde alla färger till 3-sits soffan, köpte vit som kostar i vanliga fall 595:- nu 295:- de färgade är dyrare, vet ej exakt över 1000:- iallafall. Man ska vara medlem.

Svar på tråden Tvätta klädsel Ikea Ektorp