Diane-Biverkningar??
Ni som äter/har ätit Diane mot finnar vilka biverkningar har ni fått?Vill veta allt.Både bra och dåligt.
Ni som äter/har ätit Diane mot finnar vilka biverkningar har ni fått?Vill veta allt.Både bra och dåligt.
HOHO ingen som har något o säga!
Inga negativa vad jag vet...
Jag fick vätskeansamlingar i kroppen, så jag gick upp några kilo i vikt. Mådde hemskt dåligt av dom så jag fick lov att sluta äta dom. Det är ca 3 år sedan jag slutade med dom, så jag minns inte riktigt hur jag mådde dåligt av dom.
FASS:
Vanliga (fler än 1 av 100 patienter drabbas): Förändring av vikt, vätskeansamling, huvudvärk, migrän, nedstämdhet/humörsvängningar, inverkan på den sexuella lusten, hudbesvär (t ex utslag), spänning och ömhet i brösten, bröstförstoring, sekretion från bröst.
Mindre vanliga (färre än 1 av 100 och fler än 1 av 1000 patienter drabbas): Illamående, kräkning och andra besvär från magtarmkanalen.
Sällsynta (färre än 1 av 1000 patienter drabbas): Överkänslighetsreaktioner (allergi), förändringar i slidans sekretion, ökad känslighet mot kontaktlinser.
Bättre med riktig statistik..
Ok jag har redan läst på fass om vilka biverkningar man kan få.Jag ville höra från personer som äter/ätit Diane vad DOM haft för biverkningar.
Ingen mer som kan berätta?
Jag har ätit Diane i några år, slutade av olika anledningar för ett par månader sedan.
På mig har tabletterna haft att gäng biverkningar: jag har varit nedstämd och haft lätt att bli deprimerad, betydligt minskad sexlust, samt att jag har haft ont i magen (typ lätt mensvärk) nästan dagligen.
Nu efter ett par månader utan tabletterna känner jag att jag mår bättre, och slipper alla ovan nämnda biverkningar. Dock är acnen betydligt värre igen...
Jag har använt Diane i mer än tio år så det är svårt att säga ngt om biverkningar eftersom jag inte har ngt att jämföra med. Jag provade dock med vanliga ppiller ett tag men upplevde då att jag fick en del acne igen vilket gjorde att jag började med dem igen eftersom de ger mig en högre livskvalitet - jag slipper bekymar mig om acne. Har dock ovanligt stora bröst trots att jag är smal och får i princip aldrig torrt hår, har heller lite övrig hårväxt på kroppen - allt detta är isf snarare positiva biverkningar.
jag kan bara berätta gott om diane för min del
åt det i tre år, provade andra p-piller men de gav finnar och pms
men diane -inga finnar,ingen viktuppgång och mådde bra
nu har jag slutat för vi försöker bli med barn
jag äter dom nu och jag har inte fått några biverkningar
Fick inga biverkningar, bara fin hud Och har faktiskt inte fått tillbaka mina finnar än..peppar peppar. Slutade i Maj 05. Tog dock nån månad innan jag hade ägglosning igen. Blev gravid i nov 05. Får jag tillbaka mina finnar tvekar jag inte att äta dem igen!
Å tack kul o höra lite positiva erfarenheter.Jag vet att det kan vara olika från person till person.Vi får väl se vad herr doktorn rekommenderar på onsdag.