varför ljusrosa flytningar??
Jag är i v.21 och har börjat fått färgade flytningar, någon annan som har haft liknande??
Kram!
Jag är i v.21 och har börjat fått färgade flytningar, någon annan som har haft liknande??
Kram!
Tycker du bör kontakt BM. Det behöver inte vara någon fara men om det är antydan till blod i flytningar skall man nog alltid kolla upp det, om det är sådanadu menar?
Fick en ljusrosa flytning idag. Ringde förlossningen och frågade och hon sa att det kunde bli så eftersom man blir skörare i slemhinnorna eller så är det svamp eller annan infektion. Hon tyckte dock att jag skulle prata med mvc imorn...
Hemera skrev:
"Fick en ljusrosa flytning idag. Ringde förlossningen och frågade och hon sa att det kunde bli så eftersom man blir skörare i slemhinnorna eller så är det svamp eller annan infektion."
Jag undrar; hör svampinfektion o rosa flytningar ihop?
Jag undrar samma sak som Lillgreta..
Läste detta på gravid.se:
"Dina symptom verkar helt normala och har du inga besvär m. klåda, sveda eller annat så avvakta. Under graviditeten har man ofta rikligare flytningar pga ökad slemproduktion. Så länge flytningarna är vita och tunnflytande- eller gulaktiga när de har torkat - är allt förmodligen som det ska. Men hormonerna som flödar under graviditeten kan få bakterierna i slidan att växa till sig, vilket kan ge upphov till svampinfektioner. Symptom: tjocka kesoliknande flytningar ibland något rosa, sveda, klåda och irritation kring vulva. Det är mycket vanligt och behandlas m. receptfritt läkemedel från apoteket. Om din flytning har en lite "skummig" karaktär vill jag att du kontaktar din barnmorska för ett enkelt test. Kan röra sig om bakteriell vaginos och även det behandlas med läkemedel. Hygienmässigt så tycker jag att du skall fortsätta med din milda behandling av underlivet.
Barnmorskan Therese "
Tack för ditt svar Hemera!! Har inte haft något ros i flytningarna mer å bebisen sparkas som vanligt Tror på svamp så idag ska jag till Apoteket.