• zuzz

Redken eller Kerastase?

Har långt hår med självfall, slingor. Klipper regelbundet och är noga med att aldrig föna eller "slita" på håret. Behöver dock produkter med volymeffekt och mot torra toppar. Har använt Redken Extreme ett tag..tycker den är toppen, håret känns inte lika torrt och risigt längre..men skulle vilja ha lite mer volym i håret. Känslig hårbotten.
    Köpte Joicos produkter, inte nöjd.
    Vill ha schampoo och balsam för torrt och platt hår, samt en leave-in produkt utan stark doft och som ger volym/näring.
    Redkens Volymserie eller Kerastases? Någon som provat?

• Svar på tråden Redken eller Kerastase?
  • ptoa

Testat alla du nämner, tom Joico, inte nöjd med det heller.

Kerastase röstar jag på.
    L O`reals professional leave in (gul burk) är den bästa tycker jag.

• Carlaa

Jag har fått rådet att inte använda redken om man har det minsta känslig hårbotten. Det innehåller tydligen så mycket tensider som många är överkänsliga mot.
    Jag hade aldrig haft några som helst problem med hårbotten tills för 4 år sedan när jag började använda redken, nu kan jag inte använda något schampo alls med parfym.
    Det är säkert individuellt men en liten varning bara.
    Kerastase har ju väldigt bra produkter och de ska väl vara en av de absolut bästa för håret. Volymserien luktar ju väldigt gott och är nog rätt mild mot hårbottensproblem kan jag tänka mig. Har själv använt den mycket före jag fick min "allergi".

• Marvelina

Jag har känslig hårbotten och psoriasis men använder Redkens "smooth down"-serie utan några som helst problem. Super för torrt hår, men löser väl inte volymbekymret tyvärr. Har själv behov av något som relaxar lockarna och ger lite tyngd. Har du testat deras "body full"-serie? Kanske funkar... 

marvelina - not new and definitely not improved
  • Marvelina

Har du testat L'anzas hair repair t.ex.?

marvelina - not new and definitely not improved
  • zuzz

Hej,

Jag har mkt känslig hårbotten. Tycker också att man får klåda av Redken, men håret känns underbart!
    Ska prova Kerastase. tack för tipsen!

Svar på tråden Redken eller Kerastase?