• Kapha

Är Irma, Totte, Ted & Filippa så gräsligt?

Råkade yppa namnet "Irma" för min mamma och hon höll på att trilla av pinn! Det var det i särklass fulaste och hemskaste hon hört sa hon.

Nu tycker varken jag eller gubben det....vad tycker ni andra?

Å gubben i sin tur ser magsjuk ut när jag meddelar att jag vill att bebisen ska heta Filippa eller Ted eller Totte. Är det lika illa det...? hm...Har jag månne sveriges sämsta smak...?

Kan nån tycka nåt, och /eller komma med förslag.....

• Svar på tråden Är Irma, Totte, Ted & Filippa så gräsligt?
  • Svinto78

Det enda namnet som jag gillar / tycker är okej är Filippa...Resten är fula! 

• tessa063

Jag tycker att Irma är ett fint namn. Totte är jag osäker på. Ted är ok men Filippa går inte hem här i stugan.

Du har verkligen inte Sveriges värsta smak. Jag har hört mycket gräsligare förslag på namn (utan att nämna några)

Lycka till med valet av namn.

• Nevada

Lite trista namn enligt mitt tycke :)
    några andra namn ni/du skulle kunna tänka er?

• Lindblomman

Irma förknippar jag med en elak gammal kärring jag känner. Totte låter barnsligt och funkar inte riktigt när man blir äldre. Ted är väl ok, men jag har svårt för namn med bara en stavelse. Filippa låter elakt. MEN.... detta är mina personliga åsikter och gillar ni dessa namn så är det det som är det viktigaste!!

• Inna H

Irma och Ted är fina namn.
    Filippa känns aningen "uttjatat".
    Totte låter mest som en smeknamnsvariant av Torsten eller Torleif eller liknande.

Men det är ju i MITT tycke ...

• Kapha

Nevada- nä, inga fler namn...Har du några förslag?????????

Lindblomman- förslag du med...? Varför har du svårt för enstaviga namn?

• Tisan

Irma och Filippa är jättefina namn!!

• Lindblomman

Kapha

Förslag... hmm... har själv svårt att hitta på namn till min skrutt men just nu är Elina och August favoriter. Anledningen till att jag inte gillar enstaviga namn är att de låter så avhuggna och svåra att ropa. Men som sagt, det är min åsikt.

• Dramaonline

Totte faller inte mig i smaken, men de andra är fina.

Svar på tråden Är Irma, Totte, Ted & Filippa så gräsligt?