• Nervis

Stoppande medel mot diarre vid graviditet?

Är mycket lös i magen den senaste tiden vilket ju är besvärligt. Frågade på apoteket efter nåt att ta som gravid men fick svaret att jag måste rådgöra med läkare/bm först.

S¨å jag unrar om nån haft problem med detta och vad ni isf fick ta? BM har ju inte telefontid nu så jag tänkte passa på att fråga er experter

och tills vidare..vad är bra att äta för att motverka, alltså livsmedel...har helt glömt vad som är vad nu...

• Svar på tråden Stoppande medel mot diarre vid graviditet?
  • Tigertofflan

Är urkass på vad som stoppar...

Men det finns något som heter Psylliumfröskal som finns på hälsokosten som man kan äta, bra rekomenderat för gravida kvinnor, då det även löser hårda magar.

Mamma till Leo -02♥Tim -04♥Sam -05
  • Raven74

kokt mat. potatis,ris,pasta.
    vitt bröd
    proviva dryck

drick mkt

det finns nåt som heter dimor på apotek men huruvida man får ta det när man e gravid vet jag däremot inte.

• Nervis

tack för svar. proviva har jag provat och det har funkat litegran lixom nån drickyoguhrt i miniflaska jag inte minns vad den heter. Men det går ju aldrig över!

Gällande dimor och trevis och liknande så står det enligt apotekskvinnan att erf vid gravditet är begränsade och därför skall man rådgöra med läkare innan...så hon tyckte inte jag skulle chansa med dessa. annars vet jag ju att de är toppenbra, brukar funka på några timmar ju...

vilka frukter är det som är stoppande? blandar alltid ihop det...

• Hia
    Bra saker vid diarré under graviditet: Silicea Gel (Hälsokost)
                                                                   Blåbärssoppa
                                                                   Lugnande magté (Hälsokost)

Min mage är helt knäpp nu när jag är gravid, men det var väntat då jag har en tarmsjukdom samt var tvungen att sluta tvärt med en av mina mediciner
Svar på tråden Stoppande medel mot diarre vid graviditet?