• Majsan72

Malmömamma i vinter? Del 4!

Halloj!

Bor du i Malmö (med omnejd) och väntar (eller har redan fått) en liten kotte under någon av vintermånaderna 2006/2007?
    Här fortsätter vi att diskutera allt möjligt!

/Majsan, stolt mamma till Leonard 7/12-06

ANDRA ROLIGA TRÅDAR
    * BF-LISTAN: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m17387532.html
    * PYSSEL-TRÅDEN: www.familjeliv.se/Forum-11-263/m14807560.html
    * FIKA-TRÅDEN (många höstmammor):
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m15347429.html
    * FIKALIST-TRÅDEN (höst- och vintermammornas "anmälningslistor" för alla våra fikor och samkväm) ttp://www.familjeliv.se/Forum-11-271/m16867460.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-13 16:29:50:
    Adressen till fikalistan ska förstås vara:
    www.familjeliv.se/Forum-11-27 1/m16867460.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-13 16:31:41:
    Grrrr, hur svårt kan det vara!?
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m16867460.html
    Blir det inte en länk nu skiter jag i det...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-22 17:31:32:
    Ny adress till Pysseltråden:
    familjeliv.se/Forum-11-239/m17727087.html

• Svar på tråden Malmömamma i vinter? Del 4!
  • Puck76

tur nån håller koll på datumen!

• Majsan72

Ja nåt ska man ju ägna sin mammaledighet åt"

• Puck76

och du har uppdaterat "bf-listan"!!!! satt precis och funderade på om jag skulle va så fräck... men du har redan gjort det! och genast är du min idol!!!

• Majsan72

Puck.

Nu har jag varit på återbesöket hos barnmorskan. Allt såg tip-top ut och jag hade läkt fint. Men kanske inte så bra inombords ändå... När vi pratade om förlossningen så brast det för mig flera gånger. Så jag fick en remiss till en kurator, och ska dessutom tillbaka till BM igen om en månad för hon ville se hur jag mådde då. Känns jättefint att de liksom inte bara släpper iväg en förrän de ser att man mår bra igen.

Jag tror förstås att var jag verkligen behöver är en stor fet semla!
    Råkade förresten se att det där salladsstället på nedre plan inne på Triangelns köpcentrum hade de i särklass största semlor jag har sett!

• Majsan72

Hur har ni andra det med era förlossningar?
    Ibland känns det som att det är bara jag som ojjar mig...
    /jämmer-majsan

• Puck76

Majsan: skönt att du fick remiss och att bm verkligen lyssnade på dig! och det är väl självklart att du ska oja dig allt va du orkar!!!!

nag min förlossning så är jag helnöjd! skulle kunna göra om det imorgon. innan nojade jag rätt friskt, men nu efteråt så är jag som sagt väldigt nöjd.

mindre nöjd med att minn har så ont i magen. lite koliksymtom, men på inga vägar så jobbigt som saga... gav ersättning i förgår och igår inför natten, och sen hade jag en skrikande bebis hela natten, så det blir att amma. för så ont vill jag inte att hon ska ha!

förresten, bra att du påminde min majsan, måste boka tid till efterkontroll...

• Flickan P

majsan: duktig du som gjort en ny tråd! Låter bra att du fick en tid hos en kurator, och att din bm vill ha "koll" på dig. Måste kännas skönt. Nu är du påväg någonstanns och det kan förhoppningsvis bara bli bättre även om det också kan bli tufft. Jag oroar mig lite för det du/ni går igenom. Har ju somsagt varit där förr. Men, OM det blir så, får jag ta tag i det då! lycka till

♥ v. 39♥
Svar på tråden Malmömamma i vinter? Del 4!