• Sicali

Vad kostar det att klippa sig på ett ungefär?

Har en liten fråga om klippning. Är nsätan aldrig hos frisören men nu skall jag göra ett besök tänkte jag. Jag skall klippa lugg främst men tänkte också ta topparna lite och kanske lite uppklippt. Säger jag bara klippning rätt och slätt när jag beställer tid eller räknas klippning mest när det är rejält från långt till ganska kort det handlar om? Vad tor ni det kostar ungefär? Vet att det varierar men som sagt, på ett ungefär?

• Svar på tråden Vad kostar det att klippa sig på ett ungefär?
  • danitra

150-450 skulle jag tro

Rätta mig grammatiskt om du vill - jag vill utvecklas!
  • digimax

Kostar 260 kr här
    Man beställer bara tid för klippning

• danitra

En klippning är en klippning helt enkelt.

Rätta mig grammatiskt om du vill - jag vill utvecklas!
  • Tooker

allt mellan 150-350 beroende på var du bor. jag bor i norrköping o det går att hitta klippning från 99kr. bara att ringa o boka klipptid, hoppas du blir nöjd;)

• sok

klippning som klippning...
    enbart lugg brukar kosta 100 kronor ungefär (på en bra frisörsalong)
    hela håret, oavsett om du toppar eller klipper 20 centimeter så drygt 300 kronor i alla fall.

• Pinkstar

jag betalar 420 kr.. :P

• Sicali

Oj, var det så dyrt. Känns lite larvigt egentligen att klippa ca fem cm lugg och lite toppar för 300 spänn, men ibland vill man ju ha den där lyxkänslan av att få det riktigt proffsigt gjort. Får fundera på det.
    Tack så jättemycket för svaren.

• marremus

Där jag klipper mig i Ludvika kostar det 300 kr för klippning (hela håret) och 50 kr för bara luggen.
    Senast blev jag klippt av en elev, hon var superduktig och det kostade 250 kr

• MissPhoenix

Låt oss säga så här - klipper du dig för under 235 kr så tar inte den frisören betalt i vita pengar. 235 är "riktmärket" för att en salong ska gå runt utan att behöva ta betalt svart.

Men mellan 300 - 450 är ett bra pris hos en duktig frisör.

• Lilu

350-380 kr kostar det här i övik

(¯`°?.¸ ღ Stolt mamma till Linus 010716 & Lucas 030510 ღ ¸.?°´¯)
  • Novus

Betalade 335 kr för två veckor sen. Sen finns det frisörer som tar ca 120-150 kr men då är det mer "kort eller långt"
    Ett tips är frisörskola om det finns någon där du bor. Har själv inte klippt mig på den som finns här, men hör mycket bra om dem + att det är betydligt billigare

Svar på tråden Vad kostar det att klippa sig på ett ungefär?