• Gumlan

JÄTTE livligt barn i magen, kan det vara något fel??

Det käns som om alla andras bebisar lugnar ner sig mot slutspurten... våran är heeeeelt hysterisk & har varit det sedan ja började känna den sparka. den sparkar runt där inne som en galning. Börjar bli orolig att det är något fel på den? märks damp och sådant redan i magen? bebisen sover myyycket sällan, eller ja om den inte sparkar i sömnen då. Den borde ju ha ont om plats där inne nu ändå kan den sparka så kraftigt. Kan livmodern växa som den ska även om bebisen inte gör det? den kanske är för liten? den kanske stannat i utvecklingen? hur tar man reda på det?? *suck* hoppas det är sista spurten oro här bara men måste fråga... ja o sambon har pratat en del om det och nu är vi båda ganska oroliga.

• Svar på tråden JÄTTE livligt barn i magen, kan det vara något fel??
  • Jamirl

Helt normalt, alla barn e så olika, vissa sparkar knappt andra stup i kvarten:) Men ofta har man ju hört att om bebben e vild i magen blir han/hon lugn sen:)

• WimsA

Min son var likadan, helt vild!! Dom körde ctg på ctg på honom vid några BM besök, dom fråga om mhan var likadan heeeela tiden, jodå det var han ju!!
    Idag är han 6 månader, och han är hur lugn som, inget överdrivet på honom!

_ComBo_
  • Lill Mys

Vår är också helt galen, men vår barnmorska intygade att allt är som det ska. Hellre en aktiv bebis än en som man knappt känner av. DÅ hade man blivit orolig!

• skorpan80

Jag har oxå en vilde i magen. Tycker inte att det har lugnat ner sig på slutet. Enda gången som det är lugnt i magen är när jag är "vild".

• Mamma Mysig

min lilla sparkade fortfarande på bb när vattnet gått o jag hade krystvärkar så dosan de kollade värkar med på magen hoppade upp o ner-

Det är skönt när de rör dig, då är de pigga värre om de slöar till

• teomommy

Jag hade jätteont i slutet för att Liten inte kunde ligga still. Tänk som så, att vad bra att du hela tiden känner att barnet lever! Total tystnad är ju den ultimata skräcken. (Och jag vet inte mycket om damp men det märks nog inte redan i magen, haha!)

• kerstin71

Samma här, väntar trean som är vildare än de andra två ihop

Jobbigast är väl att det är svårt att sova på nätterna, men håller med
    ovanstående just att bättre att det är full fart än att man ska vara orolig
    för att man inte känner något alls.

Kram Anna

Linus 03, Markus 06 och bebbe BF maj 07
  • Gumlan

tack för era svar antar att det är dags att va lite orolig nu, ja har varit så lugn denna graviditeten :p nån gång ska väl oron komma...

• Tesie

Min son var helt galen inne i magen, han tillochmed sparkade av ett revben för mig!

Okey, han är väl inte vääärldens lugnaste nu heller kanske, men inte hysterisk!

• Änglatuss

Min dotter var lika dan och  hon är lika vild ÄN!

• susannn

min dotter va så vild i magen att mitt ena revben røk.. hehe.. och i dag 8 månader gammal e hon lika vild

• Snossan

Susannn!! Är det sant!! ojoj vilken liten tjej!!

• N3D

om bebisen stannat i utveckligen får du reda på det genom BM.besöken... om din kurva inte ser normal ut får du gå på ett tillväxt UL =)

• Fru B

När jag väntade min dotter tyckte jag att hon sparkade och rörde sig mycket men det är inget mot hur den här den bebisen rör sig. Koncentrationssvårigheter som ADHD kan man f ö inte diagnostisera förr än barnet börjar i skolan så om din bebis verkar vild i vissa åldrar sedan skall du inte orora dig. Det är helt normalt att de far omkring både i och utanför magen. Och jämför inte med andra!

• Vikatjejen

Här är en till med en vildbasing i magen! Det går inte många minuter innan det är liv i magen. Har slutat att lyssna på hjärtljuden på MVC eftersom jag aldrig behövt tveka på att det varit liv i bebben! Har BF på fredag och det är fortfarande kickboxing därinne. Oroa dig inte för att det är livligt...det är bara goda tecken. Den tränar sig hela tiden och är nog en stark krabat när den väl är hos er.

• Snossan

Jo..och dom sparkar i sömnen med, tränar gåreflexen.

Enligt tv programmet igår om bebisars utveckling i magen så går dom livliga fortare än sina lugna kamrater.

Kan stämma för vår första lugna kille gick inte förren han va 16-månder

• Pytteprincessan

Min kille i magen är en riktig boxare Ett bra tag låg han med fötterna nedåt och sparkade som en galning så jag blev helt öm. Nu ligger han med huvudet nedåt och sparkar som en tok uppåt, hehe. Dom är ju så starka!! Kommer väl ut med värsta Arnold-muskler, hahaha. Sparkandet är ju ett tecken på att den är pigg och aktiv, det är ju bara bra. Även om det är jobbigt, typ när man ska sova och så. Jag är snart i v 36!

• Kittymamman

Det verkar vara mycket olika. Mitt första barn var superlugnt i magen - kändes knappast. Men jag hade också en stor moderkaka i framkanten. När han kom ut var han allt annat än lugn. Mycket fysisk och starkt barn. Andra barnet känns betydligt mer men man känner ju också att han har mycket större plats att röra sig på..

Svar på tråden JÄTTE livligt barn i magen, kan det vara något fel??