• mamman Linda

Jag har blivit utsatt för kortbedrägeri

Den 6:e februari upptäckte jag att 249 kr var draget från mitt konto...en skitsumma egentligen men jag upptäckte det klockan 11 på morgonen och jag var ju hemma...ringde min man och han hade inte handlat något.
    Vi hade drygt 300 kr kvar så vi höll hårt i våra pengar...
    Väntade för att se vad det stod att det var för affär och idag kom jag på att kolla detta...
    På utdraget står det "kortköp PHONEHOUSE" och jag har då rakt inte handlat i en phonehouse affär...
    Ringde nu till banken och frågade om dom kunde se vilken affär...
    Jo i stockholm svarar han...
    jag har inte varit i stockholm!!

Vi har nu spärrat mitt kort och gjort en anmälan...
    känns jättekul

Jag som inte tar ut pengar i bankomater för man hör så mkt om lurendrägerier där blir nu då utsatt för sånt här...
    Känns så fånigt med 249 :- men man undrar ju hur länge detta pågått...tänk om dom dragit 200 kr här och där en längre tid, jag kollar ju i princip aldrig kontoutdraget...
    *fnys*

• Svar på tråden Jag har blivit utsatt för kortbedrägeri
  • Gisney

Fy! Inte kul sånt! Men banken brukar ju betala tillbaks det som blivit uttaget. Hoppas det löser sig! Kolla nu igenom tidigare uttag så inte mer har försvunnit!

• teddy

Så jädrans dålig stil. 249 kr e mycke pengar om man inte har nå mera. Det ger trots allt flera dagars mat... har du beärt kontuutdrag för en längre tid. Så du kan kolla upp om det e flera ggr?

• J M M M

Oj vad jobbigt!!! men vet de HUR det gick till???

♥ har man inget snällt att säga, ska man inte säga nåt alls ♥
  • missteddy

har du inte köpt en telefon av dem och skaffat en försäkring?

• mamman Linda
    lurendrägerier var ett nytt ord *fniss*
    Gisney skrev 2007-02-14 09:40:20 följande:
    Fy! Inte kul sånt! Men banken brukar ju betala tillbaks det som blivit uttaget. Hoppas det löser sig! Kolla nu igenom tidigare uttag så inte mer har försvunnit!
    Jo han trodde inte det var några problem att få tillbaka dom, jag skulle få blanketter att fylla i och så skulle han skicka utdrag för flera månader tillbaka...
    det är så svårt att hålla koll dock, jag handlar ju en del, men just phonehouse brukar jag sällan vara i...
    teddy skrev 2007-02-14 09:41:21 följande:
    Så jädrans dålig stil. 249 kr e mycke pengar om man inte har nå mera. Det ger trots allt flera dagars mat... har du beärt kontuutdrag för en längre tid. Så du kan kolla upp om det e flera ggr?
    Ja men tänk om denna person handlar för 249 :- av fler än mig....10 pers x 249 kr är helt plötsligt 2490 kr osv...
    Jag är fånigt löjligt med att slarva bort mina pengar...så det var ren tur att ajg upptäckte det här...
    J M M M skrev 2007-02-14 09:47:02 följande:
    Oj vad jobbigt!!! men vet de HUR det gick till???♥ har man inget snällt att säga, ska man inte säga nåt alls ♥
    Ingen aning! Antagligen är det som Jonas säger att jag handlat någonstanns där dom "skinnat" kortet...Sen är dom smarta nog att inte göra stora uttag utan små, så dom inte syns...
    *fniss*
  • kristinah

hoppas du får ordning på det snart och att det finns nån annan förklaring än att ditt kort är kidnappat....läskigt värre det där

• teddy

Ja absolut. har den personen tagit pengar från dig så e det ju nästan självklart att det e flera ggr han gjort det mot dig eller andra... Jag vet en som nyligen berättat för mig att hon var ute på krogen. Hade över tiotusen på kortet. Pga att hon skulle betala in hyran efter helgen...
    Nästan alla pengar var borta när hon kulle ta ut sedan... Uppgifter att det var först 5000 kr draget. Sedan 2000 och ytterligare 2000. sedan dragna små summor på 500kr och 400kr.
    Så just nu verkar det tyvärr vara mycket sånt skit igång.

• mamman Linda
    missteddy skrev 2007-02-14 09:52:44 följande:
    har du inte köpt en telefon av dem och skaffat en försäkring?
    nej jag har ju inte det...var där för ett år sedan för att få en ny mobil när vi hade inbrott här hemma Skrikandes
    men då fick jag ju en på hemförsäkringen...någon annan har jag inte...
    *fniss*
  • Mjukisen

Mitt kort var ju med i en skimming-härva för ett tag sen, eller ialla fall en misstänkt sådan,
    men jag liksom du har usel koll på kontot, fast troligtvis e jag nog värre??
    Jag vet inte om det drogs pengar som inte JAG handlat för tyvärr, jag e usel på sånt!!

Trist att "låna ut" typ 5/6-delar av förmögenheten såhär i sviterna efter julen...

Säg till om du behöver låna darling, jag har typ 200 spänn  (taget från sparkontot )

Mamma till Rebecca & Elias
  • mamman Linda

mjukisen

skinning skimmning, lurendrägerier

haha kan jag få låna 200 då? *fniss*

Näe jag kommer nog inte kunna hitta mer transaktioner med tanke på min noll koll på kontot..det var ren tur att jag upptäckte det här...tur å tur..jag upptäckte det för att jag inga pengar har..e det å ha tur? jaja
    Kortet är spärrat, känns så himla jobbigt, det fanns ju ändå typ 30 kr på det...det är en coca cola light juh *fnys*

Min make kräver i alla fall att jag börjar spara alla kvitton och slutar betala med kortet...
    lätt för han att säga som handlar en cigarr i månaden...jag handlar ju trettioelva gånger per dag (KAN vara därför jag inga pengar har...har jag börjat förstå...)
    spara kvitton är ju rena deprimeringspillret för sjutton...det går ju inte..då måste man ju börja med lyckopiller för att överleva dagen...

*fniss*
  • ninan

Hej, jag tror faktiskt inte att någon har använt ditt kort. Exakt samma sak har hänt hos oss, det var draget 249 kr från min sambos konto och han blev galen och började undersöka saken, vi hade ju inte heller köpt nåt på Phonehouse. Men det visade sig att han köpte en telefon för ett år sedan och nu drogs det automatiskt från hans konto, någon slags försäkring som han inte visste att han hade och inte ville ha heller. Så han ringde till Phonehouse och de bara suckade på kundtjänst för tydligen har samma sak hänt väldigt många som blivit upprörda! Men de betalade tillbaka pengarna tror jag och det var skönt att få en förklaring! Kan ju inte svära på att det är så det har gått till för er, men de verkar ju lite luriga...

Svar på tråden Jag har blivit utsatt för kortbedrägeri