• nojjan

Kastrering! Hur blev er hanhund efter?

Nå? Hur blev han?
    Skriv gärna en motivering efter ni lagt er röst! Glad

Nu har min mage varit tom alldeles förlänge!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kastrering! Hur blev er hanhund efter?
  • Euphorbia

Han blev lungnare, keligare, fetare...

• Sandra256

han brydde sig inte om tikar alls annars va han som han alltid brukar va.

• ZagasMamma

Kastrerade min hanhund när han va nio månader... två dagar efter han blev kastrerad blev han jätteintresserad av sin mamma som löpte.. vilket inte va innan han kastrerades.. Han va som en ångvält där i några dagar..

Men sen när det lugnat sej är han samma gamla hund... Ingen skillnad alls.. Han har inte ens lagt på sej en massa hull som de brukar göra...

• tollisa

våran hund blev det ingen skillnad på alls.. fortfarande helt villd.. fast iof tog vi bara en spruta som skulle hålla ett halvår... tror att det ger mer efekt om man opererar bort bollarna.. det har en kompis gjort och hennes hund är mer lugn än villd..

• Xeal

Kastrerade vår hanne som sista utväg pga aggressivitet. Skillnaden är ENORM!!! En helt annan hund på det planet. Är lite intresserad av tikar än (har 2 st) och vill gärna försöka para sig när de löper. Men inte lika hysteriskt som förut, så man sår ut iaf!! Lycka till!

• Xeal

Tillägg: Hormonsprutorna hjälpte nästan ingenting - men när vi opererade bort testiklarna blev det en enorm skillnad.

• Kix01

Vår berner blev smällfet men lugn och go!

• mirakelmamma

Vi kunde bara göra kemiskkastrering (spruta) på vår hund eftersom båda kulorna inte hade trillat ner. Han blev mycket lugnar men också mycket fetare. Nu finns han inte längre.

• Happiest

Vi har tyvärr inte märkt så stor skillnad än.. kastrerade honom i december. Han är lika busig och små galen fortfarande. Hade hoppats på att han skulle lugna ner sig mer. Men det kanske han gör med åldern.

• Mikdav

Jag tycker ska man kastrera sin hund så ska man tänka efter två gånger...Vi har kastrerat våran hund och han är som utbytt...han har blivit mer osäker och rädd för människor hundar ja ALLT en riktig fegis..inget vi sett förr. Och hans rädsla övergår ofta till att ham morrar och gör sig farlig men går över efter ett tag när han känner sig lugn och inte hotad!. Han har dock slutat markera inne hos gäster, vilket är skönt annars är han en GO hund men som sagt blivit OSÄKER och RÄDD efter kastreringen. Men jobbar på det! förutom det har han blivit lite tyngre men jobbar på det med =).

Det kan ta upp till 6 månader innan ALLA hormoner i kroppen försvunnit så det behöver inte visas nån skillnad än om ni kastrera honom i dec tänkte jag! Det kommer nog.

• Liiii

Jag kastrerade min hanhund i maj 06, han har blivit lite lungnare (inte så lungn som jag hoppas) men annars är han samma gammla vanliga. Jag tror hur hundar blir efter kastrering beror på vad man har för ras oxå. Har man en aktiv ras så blir de inte så mycket lugnare, sen så gör åldern en stor skillnad oxå.

• Faster M

Han är ff terrier... men han slutade att slåss och blev lite lugnare.

• nojjan

Puffar upp!

Nu har min mage varit tom alldeles förlänge!
  • Hallonpajen

Lugnare (fast inte träningsmässigt eller på promenader - bara inomhus) även fast han var lugn innan. Men han är HUNGRIG!!! Har alltid varit kinkig med mat men nu vill han äta hela tiden. Ger honom inte mer mat så han är inte ett dugg tjockare, men han ser ju ut att liiiiida väldigt mycket...

• DalaPetra

Lite lugnare mot andra hundar vi möter, äter som en häst om mna inte stoppar hono och han har varit helt underbar förut. Låtit bli pizzor och korv vi hittat ute nu tar han allt.

Men mest positivt.

• sammytimmy

jag kastrerade min han hund när han var 2.5år.tog ungefär 5månader innan hormonerna ändrade sig hos honom sedan märkte jag resultat.han har inte behovet att kissa överallt och slicka(han slickar tikkiss)snuskpelle!han är lugnare.men man ska vara medveten om att en hund som är kastrerad har svårare vid hundmöten eftersom andra hunden inte kan dofta till sig könet.men jag gjorde det av medicinska skäl för hans del och är jättenöjd!!

Svar på tråden Kastrering! Hur blev er hanhund efter?