• Lillskruttan

Skrynklig mage...kommer den bli "normal" igen?

Efter min första dotter var min mage lite tjockare efter förlossningen (den gick nog aldrig tillbaka innan jag blev gravid igen...). Men nu efter tvillingarna är magen inte så tjock men huden är liksom alldeles skrynklig. Jag ser ut som jag är över 80 år på magen... . Huden på magen har väll tänjts ut till max, var ju jättestor eftersom jag hade två stora bebisar i magen. Mitt SF-mått var långt över kurvan och utanför pappret .
    Kommer någonsin denna skrynkliga hud att bli normal igen? Känner mig inte "hemma" i min kropp... Tvillingarna är snart 6 månader.

Mamma till Embla 040721 och tvillingarna Myra & Lova 060821
  • Svar på tråden Skrynklig mage...kommer den bli "normal" igen?
  • Leeloo

Jag har likadant, bristningarna syns knappt men huden är alldeles rynkig. Får se hur den ser ut efter denna förlossning.

****Qui tacet consentire videtur****
  • starlet

Min son är snart ett och jag har fort. russin mage som en hundra åringLedsen
    Jag gick upp nästan 30 kilo när jag var gravid så jag får väl skylla mig själv.

Lite kanske det har bleknat men jag hoppas på mer.

• minnapinna

ptoa,
    men om man har en massa bristningar så fixar det väl sig inte? bristningar är ju ärr. huden kommer väl _alltid_ vara skrynklig där man har mycket bristningar?

• Frida g

jag gick upp 14 kilo så jag hade inte så jättestor mage. Vägde 64 innan jag var gravid nu väger jag 56. Min mage är jätteskrynklig och det hjälper ju inte med träning eftersom det är överbliven hud. Visst den drog ihop sig lite i början men nu har det stannat av. Det var ett år sedan. Det är väl bara att operera...

• Vim

Min mage är också skrynklig efter bara första barnet och det har inte gått tillbaks ännu( han är nu 1 år och 9 månader). Och jag har bristningar också så det känns som att den aldrig kommer bli fin och slät igen :(. Bara att leva med det.

• Jooo

Har en hel världskarta på min mage med en massa "överbliven" hud.
    Trodde också den skulle gå ihop sig efter lite träning å så.. Å att bristningarna kanske skulle blekna.. Men icke sa nicke!

• aneka

ptoa: bristningar kan jag leva med men om man tränar som en dåre kan skinnet liksom dra sig tillbaka? vill ju inte ha en platt mage men ett kilo skinn som hänger...... (precis som om jag skulle träna så jag fick en platt mage men ändå)

Svar på tråden Skrynklig mage...kommer den bli "normal" igen?