• eilema

Spåra psket från H&M på Postens hemsida?

Inne på ens sida på H&M's hemsida ser man ju paketet man väntar på, det står packas osv. Sen finns det ett kollinummer längst till höger om beställningen. Ska man inte kunna söka med det kollinumret på postens hemsida och se vart paketet är?

Det står nämligen 2007-01-13 Leverans, på H&M's hemsida, men när jag söker på posten står det att jag fyllt i numret fel. Och trycker jag på kollinumret inne på H&M kommer jag till Privpaks hemsida där det står:  EDI-AVISERAD 2007-02-12 08:52-EDI-Information mottagen från avsändare
    O jag fattar ingenting.

Det är en Lillebror !!! (v.27+3=88 dagar kvar!)
  • Svar på tråden Spåra psket från H&M på Postens hemsida?
  • superbri

Hej!

Jag har precis flyttat o brukar därför behöva spåra större delen av min post känns de som :). Ring 020 23 22 21 (till posten) o uppge kollinummret så ska dom kunna spåra ditt paket. Man ska visserligen kunna ange kollinummret på hemsidan men jag tycker de är skönare o prata med en person. Lycka till.

• eilema

Hm.. fast det står på postens hemsida att kollinumret ska vara minst 9 siffror, och det står bara 8 siffror som kollinummer på H&M's hemsida..

• Johje

H & M skickar oftast sina paket med privpak och då kan du inte spåra dem på Postens hemsida!

• eilema
    Johje skrev 2007-02-14 10:33:52 följande:
    H & M skickar oftast sina paket med privpak och då kan du inte spåra dem på Postens hemsida!
    Jaha du! Så kan det ju vara då! Men då kan man spåra paketet på Privpaks hemsida väl? Vet du vad det betyder som det står där?

00]  EDI-AVISERAD 2007-02-12 08:52-EDI-Information mottagen från avsändare
  • Hannah76

Det kanske har blivit något fel med numret, de kan hjälpa till m det också.

• eilema

Men nu var jag inne och kollade mina gamla leveranser från H&M och där fanns längre kollinummer som gick att söka med på postens hemsida. Hur hänger det ihop? De skickar väl inte lite med privpak och lite med posten?

• Johje

Jo de delar upp sina försändelse. En del med privpak och en del med posten!

• eilema
    Johje skrev 2007-02-14 10:38:51 följande:
    Jo de delar upp sina försändelse. En del med privpak och en del med posten!
    Men gud vad krångligt.. Eftersom jag hamnar på privpaks hemsida när jag klickar på kollinumret inne på H&M så är väl mitt paket skickat med dom och går inte att spåra.. vad dumt..
  • Johje

Ja, du får en avi i brevlådan av privpak... Själv brukar jag välja sms avisering, då får man ett sms när paketet har kommit.

• eilema
    Johje skrev 2007-02-14 10:54:43 följande:
    Ja, du får en avi i brevlådan av privpak... Själv brukar jag välja sms avisering, då får man ett sms när paketet har kommit.
    Ja jag har tryckt i sms-avisering, den får man dagen innan lappen kommer väl?
  • Johje

Har du valt sms-avisering så får du ingen lapp utan du tar med dig mobiltelefonen och läser upp koderna du fått i sms:et

• eilema
    Johje skrev 2007-02-14 11:07:02 följande:
    Har du valt sms-avisering så får du ingen lapp utan du tar med dig mobiltelefonen och läser upp koderna du fått i sms:et
    Okej, men det brukar väl gå nån dag snabbare än om man valt avi?
  • Johje

Ja i regel får du avin dagen efter paketet anlänt, medans nu får du sms aviseringen samma dag som det kommer dit.

Svar på tråden Spåra psket från H&M på Postens hemsida?