• LillaLimpan

Spark PÅ magen!

Hej!

Är i vecka 35 och var igår barnvakt åt en treåring. Vi busade lite och i ett ögonblick när jag inte var beredd råkade han sparka till mig i sidan på magen. Det var väl inte direkt hårt, men jag kan ändå inte låta bli att oroa mig lite för att det ska ha skadat bebisen.

Det var lugnt i magen både innan och efter sparken. Däremot har det rört sig som vanligt där inne efter det.

Någon som vet hur känslig magen(bebisen) är?

• Svar på tråden Spark PÅ magen!
  • sesssan

Tror att bebisen ligger väl skyddad där inne. Du har ju känt att den rört sig som vanligt , så det är nog ingen fara.. Men jag förstår din oro!

• markattan

Bebisen ligger väl ombonat därinne...flera lager av allt inkl vatten stötdämpar för den lille....=) så jag tror inte du behöver oroa dig...prata med din BM om du är orolig,,,

• Jamirl

Ingen fara...vår dotter står på min mage ibland:) Råkar sparka me...

• ljungsan

Du behöver nog inte vara orolig. De ligger jätte skyddat i magen.
    Jag trillade i trappen i v.36 och slog i sidan av magen. Hade haft jätte aktivitet i magen innan och efter fallet blev det jätte lugnt. Fick komma ner till bm och höra hjärtljudet. Min dotter är idag 2½år och inget fel på henne.

Älskar min lilla prinsessa
  • LillaLimpan

Tack snälla ni för era snabba svar. Nu känner jag mig lugnare!

Har tröstat mig med att många som redan har småbarn(som Jamirl) när de är gravida måste råka ut för sånt här en hel del.

Tänk vad överbeskyddande man är om sin lilla kula!

• sesssan

Ja man är orolig för allt..oron har redan börjat..nu ska man vara orolig resten av livet

Svar på tråden Spark PÅ magen!