• Monstermamman

Norsk gråhund / Golden Retriever

Kan det vara nåt?
    Såg en blandis i tidningen som måste omplaceras, två år gammal..
    Är duktigt sugen på hund och det här skulle ju kanske vara ett bra tillfälle..?

Intresse och tid finns, tillgång till jägare också.

Det löser sej sa kärringen som sket i badkaret.
  • Svar på tråden Norsk gråhund / Golden Retriever
  • Skruttis82

låter som en härlig blandning. åk och titta på vovven!

• Monstermamman

Ja, visst gör det!
    Enda problemet är att övertala sambon då bara.. Han anser sej inte ha tid nu men det är ju nu vi borde skaffa när jag är hemma hela dagarna med barnen. Det vore ju ypperligt nu!

• Skruttis82

prata igenom det noga, noga. det sista behöver är ju ännu en omplacering. tänk på att ni ska ha tid för den även när du inte längre är hemma med barnen också. hur löser ni det då? sånt är nåt man verkligen måste tänka på.

• Skruttis82

det sista vovven behöver är ju ännu en omplacering (skulle det stå)

• Monstermamman

Jo, absolut! Skaffar vi hund så måste ju båda vara med på det.
    När jag börjar jobba igen så kommer jag bara att jobba sex timmar plus att svågern är hemma vecka/vecka så då kan han hjälpa till i så fall. 

Jag tänkte mer på nu just att det vore ju bäst att skaffa hund medan man är hemma så den hinner göra sej hemmastadd att man inte jobbar när man skaffar den.
    Förstår du hur jag tänker?

• Skruttis82

ja absolut. vore ju bra tillfälle att skaffa hund. bara hunden tycker om barn och så. ni kan väl åka och titta på den, kanske få ha den hemma på prov och se hur det går med hunden och barnen.

• mini97

Har ni tänkt igenom raserna som finna i hunden.
    Det är två helt olika raser med helt olika användningsområden.
    Skulle tro att det är en ganska krävande hund.

• Monstermamman
    mini97:
    Det var lite därför jag frågade här också.
    Antagligen blir det väl inte nåt ändå eftersom sambon inte verkar alltför lycklig över tanken men det är ju lite roligt att fundera ändå.
  • mini97

Absolut och det är kanon att ni frågade.
    Och jag menar inte att det är något fel i raserna utan att man tänkersig för två gånger innan man gersig in i leken.

Och jag tror att ni kommer bli bra hundägare den dagen ni skaffar hund. Ni söker ju fakta och det är kanon.

• Monstermamman
    mini97:
    Ja, jag har sett för många som skaffar hund bara för att den är söt utan att tänka på vad den behöver arbeta med, vad den är gjord för och så vill jag inte ha det.

Egentligen är jag sugen på en Labbe med allt vad en sån innebär. Skulle tex vara roligt att arbeta med räddning/spårning. Apportera skulle den också få göra då vi har jägare i familjen som helt säkert gärna skulle ta med den på fågelskytte osv.
  • mini97

Jag förstår själv är jag sugen på en schäfer, miste min gamla i december. Längtar efter att kunna börja träna Räddning igen.  Samojeden är inte riktigt idialhunden för räddning.

Svar på tråden Norsk gråhund / Golden Retriever