• Anonym (lukt)

Det luktar illa hemma

Visste inte riktigt vart jag skulle lägga inlägget, eftersom jag själv inte vet vad det är som luktar.

Sedan jag och min sambo flyttade ihop, har vi haft en otrevlig lukt i lägenheten och nu i huset. Det var mina föräldrar som sa det först. I lägenheten kände jag aldrig den här lukten, men i huset känner jag den rätt ofta. Ingen vet vad det är som luktar! Vi vet inte, mina föräldrar kan inte säga vad det är heller.
    Lukten sätter sig i kläderna och jag vågar snart inte gå ut, för jag är rädd att jag luktar illa.

Min sambo käner det inte alls lika tydigt som jag och inte heller hans föräldrar och syskon. Inte som de vågar säga iaf.

Någon som vet vad det kan vara? Det är oerhört jobbigt att gå och undra om man luktar illa och jag vågar inte bjuda hem folk!

• Svar på tråden Det luktar illa hemma
  • traztan

Luktar det lika som det gjorde i lägenheten... annars kanske ni har fukt problem i huset??

• traztan

Ett annat tips är att göra rent i ventilationsfiltren,,, om ni har sådana i huset vill säga..

• Anonym (lukt)

Ja det luktar tydligen likadant som i lägenheten...

Fuktproblem är det inte, vi köpte huset för 1 ½ år sedan och då besiktigade vi huset och bytte én träbalk som hade börjat ruttna. (I grunden)

Hur kollar man ventilationsfiltren?

• traztan

Det finns ju olika sorters ventilation, det vi hade i huset så var det ett ganska stort filter i slutet av hela systemet som skulle i gång vartandra år..
    Skumt att det luktar lika som i lägenheten.. kan du förklara lukten? Kanske är killen...

• skorpionen80

Har ni någon återvinning hemma? Mjölkkartonger luktar fastän de är grundligt rengjorda.

Något som borde tvättas? Typ mattor, akvarie eller något sådant?

Har ni husdjur?

• Cuthalion

Har ni bytt tvätt-/skölj-/rengöringsmedel? Sådant kan göra en del.

Eller ouppackade kartonger som har något trist innehåll.

• Anonym (lukt)

Usch, jag har faktiskt tänkt tanken att det kunde vara sambon, eftersom varken han eller hans familj verkar besväras av lukten... :-0

Det luktar lite instängt blandat med nån riktigt äcklig lukt som jag inte kan beskriva... vi vädrar varje dag i sovrummen, men inte på  nedervåningen.

• danitra

Du är inte gravid?

Jag tyckte det luktade jättilla i vår lägenhet när jag var gravid.

Rätta mig grammatiskt om du vill - jag vill utvecklas!
  • tjubanna

Det kan inte vara era kläder som luktar då? I bland kan det lukta surt om kläderna ifall de inte torkat tillräckligt fort eller om man hänger/lägger in dem i garderoberna innan de är riktigt torra. Eller så kanske din pojkväns och din doft inte passar ihop, att det blir någon form av kemisk reaktion som utsöndrar dålig lukt...eller, nej, jag vet faktiskt inte! Hoppas att ni kommer tillrätta med problemet! Ni råkar, förresten inte ha vattensäng eller så? Har varit med om att sådana kan lukta illa!

Just ´cause you ain´t paranoid, don´t mean they ain´t out to get you
  • Anonym (lukt)

Skorpionen80: Vi har ingen återvinning, mattorna har jag redan slängt ut för jag trodde att det kunde vara dem, en katt bor här också.

Cinzano: Inga ouppackade kartonger, köpte nytt sköjlmedel och det tar bort den värsta lukten från kläderna iaf!

Svar på tråden Det luktar illa hemma