• Coockie

Var har man för löner och tider som tågvärd egentligen??

Jag har fått förfrågan om att arbeta som tågvärd på SJ i sommar-hade hoppats på att få börja redan nu..omgående..men i alla fall. Nu undrar jag ju givetvis inför intervjuven-lön tider osv?+ hur ligger man som jag då utan erf. av arbetet men arbetslivserfarenhet 18år -är 36 nu.Och hurdana scheman kan jag förvänta mig??NÅGON????funderar om det skulle löna sig för mig o ta sommar jobb nära hemmet och ha närmre hem efter arbetet..o jag är ju ute efter att så småningom få fast arbete så klart.....

sanne

• Svar på tråden Var har man för löner och tider som tågvärd egentligen??
  • Coockie

från Tierp..i så fall...

sanne

• Hannah76

Hsr för mig att lönen var runt 18500:-. Det är väääldigt varierande tider. Ena dagen kan tex vara tre timmar medans den andre börjar 0500 o slutar 23.30. Mycket övernattningar 2 - 3 i veckan. Det är ett väldigt roligt jobb o det är väldigt mycket roligt folk som arbetar inom yrket. Och man träffar en massa intressanta , spännande o roliga personer varje dag.

• På väg

Fan va kul (ursäkta utropet)! Såna här trådar vill man ju läsa varje dag.

Berätta mer om jobbet. Anekdoter någon?

• Coockie

Jahaa , ja sova över är ju inge problem-visst är det så att då får man oxo fler dagar ledigt?? och sen undrar man ju genast om man har ob??alltså tillägg för sena kvällar...jaa det ska bli kul i alla fall -om jag nu får jobbet

sanne

• Hannah76

Jo man har fler lediga dar på raken.
    Det är trixit i början att hålla reda på allt.. Men det löser sig efter hand. Ja man får tillägg för kvällar, överliggningar o helger.

Finns massor med anekdoter..*S*

• Coockie

hannah en fråga till nån sa till mig att det är sämre löner för semestervik-sommmararbetare..undrar just om det kan stämma?? och om man nu tex. sover över -vart i så fall har sj egna ställen för sånt??tack för alla svar-jobbar du som tågvärd eller????

sanne

• Hannah76

Oftast sover man på hotell, men vid vissa stationer så finns övernattningsrum.
    Det kan stämma att man tjänar mindre, det för att du kommer sakna behörighet att signalera för start osv.
    Jag jobbade som tågvärd innan jag fick min bebis.

Svar på tråden Var har man för löner och tider som tågvärd egentligen??