• Dino78

Vart köper jag en hockeyhjälm till dottern?

Måste köpa en hjälm som dottern ska ha på dagis när dom åker pulka och de andra barnen hade såna här hockeyhjälmar. Tydligen så kan man ställa in dom så man kan ha den från nu tills dom blir närmare 10 sa dagispersonalen - förlåt, förskolepedagogerna. men vart i all dar köper man en sån då? Var inne p åsportaffären här i stan och fick svar "Nej för så små har vi inte"
    sambon kollade i staden där han jobbar, p åIntersport - och fick samma svar.
    Cykelhjälm kan man ju så klart köpa men den vi ska köpa finns i sthlm och jag vill inte ha två stycken sen, men får ju lov att köpa en annan iaf om man inte får tag i en hjälm. Nån som har nån aning om det ens finns för så små eller har de andra barnen fått ta över efter sina äldre syskon och det inte finns att köpa längre?

DIF i själ och hjärta
  • Svar på tråden Vart köper jag en hockeyhjälm till dottern?
  • MyFine

Jodå, vi köpte våran (till sonen som då var 1½ år när den köptes) på Maxi.
    Det är av märket Jofa (som även finns på Intersport)

• hug me

det finns på coop och ica maxi för 199:-

♥ storasyster född Juli -04 (v.36+4) ♥ lillasyster född Mars -06 (v.38+5)♥
  • Kathrine

Vi har köpt en Jofahjälm på COOP. På förskolan finns många av denna modell så den är populär i alla fall här!

• Dino78

Men då finns det alltså? Tydlien är det väl inte säsong eller nåt då om dom inte har...måste ju verkligen ha en hjälm. Får försöka komma iväg till en ännu större stad då.

DIF i själ och hjärta
  • Dino78

Coop och Maxi,. då är det Örebro eller Västerås som gäller för min del med andra ord. Attans att man inte kan komma iväg förrän tidigast i helgen då. Finns dom i flera storlekar? Utifall jag skickar någon annan att köpa en åt mig så det blir rätt? Min tjej är snart 2 år.

DIF i själ och hjärta
  • Stanna

Vi har också köpt en JOFA-hjälm. Vi köpte den på Stadium. Vår dotter blir 2 i maj.

• MyFine

Jofa finns väl på Intersport och andra sportaffärer oxå har jag för mig?
    Tror det bara är "one size" på barnstorlekerna, eftersom man justerar dom själv. Men riktigt säker är jag inte..

• Dino78

Ozzan - Inte i Köping för tillfället iaf. Var helt säker på att det skulle finnas men nope. Får väl ta mig till Ö:o eller V-ås och hoppas att det finns kvar!

DIF i själ och hjärta
  • ia25

Vi köpte vår på Barnens Hus. Vi köpte med grönt säkerhetsspänne så spännet öppnar sig om hjälmen fastnar. Den kostade 299 kronor, men Maja kan ju ha den länge.

• Dino78

Ville bara tacka, sambon blev idag intvingad på Coop i Norrviken och fick inte komma hem förrän han hade en hjälm. Så tills imorgon på dagis har hon en fin JOFAhjälm, röd

DIF i själ och hjärta
Svar på tråden Vart köper jag en hockeyhjälm till dottern?