Smittar svampinfektion?
Äter pencillin som det står på att det kan ge svamp i underlivet,om jag nu får det kan då min sambo drabbas av det om vi har sex,smittar det?
Äter pencillin som det står på att det kan ge svamp i underlivet,om jag nu får det kan då min sambo drabbas av det om vi har sex,smittar det?
Ja, det kan det göra. Dock smittas tydligen inte killar lika lätt som tjejer
ja de kan det göra, men de är bara för han att smörja in sig med salvan som man får med cannesten eller pevaryl
Dt smittar ganska lätt, men vanligtvis får killar inga besvär. Svampen bara väntar på att få hoppa tillbaks på dej.
Tusen tack,tänkte köpa hem pevaryl om det börjar klia så man har det hemma
Har aldrig hört talas om att svamp smittar! så näää det köper jag inte, det kan man ju få bara efter att haft mens eller haft för tajta byxor på sig! Har erfarenhet av det så mycket och även pratat med så många läkare/gynokologer om det och det är ingen som har sagt att det smittar!!!
visst smittar svamp, men det krävs rätt förhållanden för att svampen skall bryta ut. Har för mig att i USA räknas tom svamp som en STD.
Råd till TS är att köpa kappslar med probiotika tillexempel Lactiplus på hälsokosten, det gör att magen inte kommer i sån obalans och därför får svampen inte så lätt fäste. (jo, magen och svamp i underlivet hör ihopp)
Nej killar får inte svampen utan endast lite irritation detta har en läkare sagt till mig.
jodå, visst kan killar få svamp, men dom får inte samma symtom som vi tjejer.
*har smittat pojkvännen*
Förra gången jag åt denna pencillinen så upplevde sambon klåda dan efter men sedan försvann det på 1 dag o jag märkte inget,nu har han inte märkt något denna gången dock.
Vill bara säga att pencillinet inte är för nån könssjukdom eller så det har jag aldrig haft.
När jag hade svamp och pratade med en gynekolog sa hon att det inte var någon fara att ha sex med min pojkvänn.. Men jag vet inte, det är ju väldans lätt att behandla iallafall!!
Tur är det
hejsan jag har haft sex med min pojkvän när jag har haft svamp tror det är två gånger och han har inte fått det.. så jag tror inte att det smittar..om det nu gör det så är det sällan han blir smittad
Tackar för era svar då behöver vi inte vara livrädda direkt,vet ju inte heller om jag fått det,bara står på pencillinet att det är en vanlig biverkning
Killarna blir inte smittade av svamp, men däremot kan vissa reagera på svampen, med att bli röda och lite irriterade på snoppen. Även små knottror kan det bli. Det är inte svamp i sig utan en reaktion av din svamp som sagt.
Kan visst smitta!!!Har en väninna som konstant smittade sin pojkvän,Han fick inga symptom men smittade henne så hon hade konstant svamp....Tillslut behandlades de båda samtidigt för att bli av med problemen...
OM du skulle få svamp i underlivet, köp Canesten istället för Pevaryl. Jag har använt Pevaryl en gång, och det sved och brände så utav helvete! Fy, det var värre än svampen, långt värre! Canesten har jag använt en gång, och det sved inte alls. Har hört flera som säger samma sak.