• pixi

Hur ofta äter ni godis m.m.?

Hur ofta äter ni godis m.m.? Med m.m. menar jag också glass, fikabröd, chips och allt sånt. Och jag menar bara då ni köper hem själva och äter, inte då ni blir bortbjudna på dessa saker.

Själv har jag slutat äta sånt, för äter jag regelbundet är jag jämt sugen. Nu äter jag nån lördag då och då, då jag är sugen. Blir kanske 1 gång/månad.

Emmie (040825) & Liam (060916)
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur ofta äter ni godis m.m.?
  • Nettis30

Äter mest chips, ostbågar och lösgodis. Kakor e vi inte så glada i.

• melonpuss

Jag skulle haft ett godisuppehåll i 8 veckor för jag äter godis flera dagar i veckan. Precis som du så åt jag regelbundet så jag var sugen hela tiden. Jag höll uppehållet i 5 veckor och jag var sugen varje dag. Suget minskade aldrig

• Monster Mamma

Mer sällan!
    Slutade att köpa hem för två veckor sen. Har gått jättebra! :) Äter bara typ en 70% chokladkaka på två veckor.

• Nisses lada brinner

Oh my...ofta! Nästan varje dag nåt onyttigt! Jag o min man brukar skoja om att " Vad hade Anna Skipper sagt om detta!"
    Ändå är vi smala bägge två, bra ämnesomsättning!

Be the best or die like the rest
  • pixi

celian : Fast bara för att man är smal innebär det ju inte att det är bra att äta onyttigt varje dag. Man kan få fetmarelaterade sjukdomar då ändå.

• Tussetösen

lätt och definfitivt varje dag..!!! flera gånger om dagen.. min huvudföda e godis...!

• Nisses lada brinner

pixi: Ajja, jag vet! Du syftar på diabetes?

Be the best or die like the rest
  • 5 barn Waldenryd

äter väldigt sällan godis är mer för ostågar men äter inte det heller speciellt ofta ca var annan månad

• pixi
    celian : Ja, eller större risk för stroke, hjärtinfarkt m.m. Det är ju inte underhudsfettet som är det farliga, utan fettet runt organen.
Svar på tråden Hur ofta äter ni godis m.m.?