Tacogratäng med kyckling????????
Hej!
Blev bjuden en gång på tacogratäng med kycklingfilé i... men kommer inte ihåg hur den var gjord...
Någon som har något smarrigt tips??
TAck!
/Svinto
Hej!
Blev bjuden en gång på tacogratäng med kycklingfilé i... men kommer inte ihåg hur den var gjord...
Någon som har något smarrigt tips??
TAck!
/Svinto
Ett tips är att du då använder Fajitaskrydda istället.
Puffar lite för den här tråden eftersom jag också är intresserad...
Du har inte fått så mycket tips så jag lägger in hur jag brukar göra på ett ungefär.
Jag skär kycklingfile, paprika och röd lök i strimlor. Steker det i olja och rör ner fajitaskryddan först när kycklingen är genomstekt. Lägg ner blandningen i det förgräddade pajskalet och häll över en blandning av cremefraische, lök, tomater skurna i tärningar över röran. Tills sist ett tunnare lager ost över det. Sätt in i ugnen tills osten uppnått den färg du vill ha. Jättegott!!
Använd kycklingfile´eller grillad kyckling. Om du tar kycklingfilé får du skära den i bitar och steka den först.
Blanda i hop:
kyckling (eller köttfärs)
tacokrydda
2 färska tomater i bitar
i en ugnsfast form.
In i ugnen i 20 min.
Lägg på ett lager riven ost, in i ugnen tills osten smält.
Bre på 3 dl gräddfil. Och lägg ett tecke med antingen bara isbergssallad eller en blandning av grönsaker (tex. majs, rödlök, gurka och sallad.)
Servera med ris och/eller nachochips. Passar perfekt att öka mängden och göra till fler.
Visserligen inte tacogratäng men när jag gör kycklingtacolasagne så gör jag så här:
3 kycklingfiléer, strimlade, hackade.
fajitakryddmix
5 dl creme fraiche
2 burkar salsa
lite matlagningsgrädde
tortillas
Steker kycklingen med fajitamixen, sen i med creme fraichen o salsan. Sen varvar jag med tortillas istället för lasagneplattor i en form. sist har jag över lite grädde för att få lite blötare. 200grader, ca 20-30 min. Sen äta med en god sallad till! MUMS!!