• pyretpå väg

penecillin selexid?

någon som ätit selexid mot urinvägsinfektion under graviditeten?
    är orolig för de står att man inte ska äta de under sista månaden under graviditeten,och jag ska ju ha om en månad..
    prata med läkaren och han sa att det va ok men man blir ju orolig..

• Svar på tråden penecillin selexid?
  • nal

åt dessa i mitten på graviditeten

• jenni82
    jag åt dom ungefär i sjunde månaden
    drabbad av Engla - kärlek! // here by my side a new color to paint the world
  • pyretpå väg

någon mer som ätit..buffrar

• Aakashan

Jag åt det under förra graviditeten och nu... (igen) Är i vecka 12. Ingen fara på taket!!!

• pyretpå väg

när åt du dom i förra graviditeten?
    står att man inte ska äta dom den sista månaden..

• Yppop

Jag åt dem i ca 5:e månaden. Har din bm sagt att det är ok så borde det ju vara det!

• dragonskin

Jag fick uvi i början i graviditeten (var ca i fjärde månaden) och läkaren såg till att jag fick en annan än Selexid som jag haft vid tidigare tillfällen, just pga graviditeten.

• Esmiraldas

Har ätit selexid vid mina graviditeter, mot slutet för att förhindra njurbäckeninflammation och Uvi. Hade täta kontroller av flera gynläkare och Bm, båda mina barn föddes friska och pigga!

• Catavento

På bipacksedeln står så här:

"Graviditet
    Under sista månaden av graviditeten bör Selexid inte användas. Rådgör alltid med läkare före användning av Selexid under graviditet."

Jag är ju i sista månaden och fick recept från läkare. Selexid 3 gånger om dan, under 7 dagar.

Vad ska jag göra? Borde man inte följa det som står på bipacksedeln?

Jag gillar inte när vissa läkare inte följer tillverkares information.
    Jag är orolig och rädd för att nåt hemskt kan hända bebisen eller mig om jag äter det.

Svar på tråden penecillin selexid?