• calle555

Insider TV3 15/2 - Spåmän som bedrar

"I detta avsnitt: Spåmannen André påstår att han kan diagnosticera och bota cancer. Problemet är bara att hans patienter inte har någon cancer. Det enda som André gör är att skrämma sina patienter för att lättare kunna blåsa dem på pengar." (tinyurl.com/2hkg6b)

Artiklar i dagens Metro (tinyurl.com/28epad):
    - "Spåmannen blåste Ingrid på 200 000"
    - "Psykolog: Är man desperat är man ett perfekt villebråd"
    - "Vanligt att tro på det övernaturliga"

• Svar på tråden Insider TV3 15/2 - Spåmän som bedrar
  • Gisney

Det ska jag titta på. Vet även att en som jag har träffat ska vara med om Tarot!

• ying yang

Känns som jag sett det här tidigare? Jaja, intressant iallafall, ska titta på

• Endag

Blir så förbannad & lessen på dessa människor som lurar & bedrar!!!!!

Sen att de förstör för de seriösa "spågubbarna/tanterna" gör ju inte saken bättre!!!

Ett, tu tre,,,,,,Hopp!!
  • Troll1
    Endag skrev 2007-02-15 18:22:13 följande:
    Blir så förbannad & lessen på dessa människor som lurar & bedrar!!!!! Sen att de förstör för de seriösa "spågubbarna/tanterna" gör ju inte saken bättre!!! Ett, tu tre,,,,,,Hopp!!

Precis!!

Se´n har vi ju låtsasläkarna oxå, gubevars!!

Sladdis igen...
  • Johan

Det är SÅ bra att personer som André blir avslöjade. Så här går det verkligen inte till av seriösa medium. Klassiskt bedragare som lika gärna kunde lurat folk i bilaffärer istället. Suck... Stackars kvinna.

/Johan -
  • slangbella
    Johan skrev 2007-02-15 22:16:30 följande:
    Det är SÅ bra att personer som André blir avslöjade. Så här går det verkligen inte till av seriösa medium. Klassiskt bedragare som lika gärna kunde lurat folk i bilaffärer istället. Suck... Stackars kvinna. /Johan -
    Håller med fullständigt! Stackars människa.

Jag blir så arg!!  
  • Wermlanspojk

Av vilken anledning tror ni utövare av övernaturliga saker att programmet inte handlar om er också?

• Wermlanspojk

Vi ser här de två typerna:

1. André som är den medvetna bedragaren.
    2. Tarotkortsflummerskan som förmodligen tror på det hon gör och i så fall är den omedvetna bedragaren.

• Johan

Wermlandspojk:
    Av vilken anledning tror du att det här visar något annat än att André är en bedragare?

/Johan -
  • Wermlanspojk

Varför tror du att André är en bedragare? Han har lika bra argument för sin förmåga som ni har här.

Tar han för mycket betalt? Fel frisyr? Nåt annat?

Svar på tråden Insider TV3 15/2 - Spåmän som bedrar