• Lia och bäbisen

Är tripp trapp (stokke) stolarna bra? Svar snabbt tack! Ska ev köpa idag...

Ja, som rubriken lyder... Ska kolla på en beg tripp trapp stol om nån timme, och skulle behöva svar nu på direkten för jag ska iväg snart!
    Med bygel, funkar de bra till bebis? Vad tycker ni om den? Är 550 kr ett bra pris (valnötsfärgad) dock utan bygel så det får vi köpa till...
    Vill gärna veta om det är en bra stol som vi blir nöjda med! Tacksam för all hjälp!! kram!

• Svar på tråden Är tripp trapp (stokke) stolarna bra? Svar snabbt tack! Ska ev köpa idag...
  • Bohuslän

Funkade inte för oss eftersom sonen är en kätterkille och tripp trappen är en perfekt stege. Det är dessutom lätt för barnen att "ställa sig upp" i den.

• Themis

Min son klättrar också men det har aldrig varit ett problem.

Han klättrar upp i och ner från stolen utan bekymmer så vi tog bort bygeln meddetsamma-de har det likadant på dagis så...

• Emelie82

Det är dansk kvalitet och här i danmark har alla dem. Vi är jättenöjda men de passar inte så bra om ert barn precis har lärt sig sitta - kan bli lite vingligt men med en filt är det helt ok. Man kan ha den i flera år så på så sätt är den fantastisk!

• KajsaSthlm

Ja, jag tycker att den är jättebra. Stabil, gedigen, snygg och klassisk design. Det känns som att det är bra kvalitet på stolarna.

Jag kommer inte ihåg exakt vad en ny stol kostar, men vi betalade en bra bit över tusenlappen för en ny i alla fall.

• Tjomsan

Vi är inte särkilt imponerade av den även om den ju faktiskt är snygg. Tror den passar bäst när barnet är lite större och kan sitta mer själv. Våran tjej (9 mån) ställer sig upp (man får justera sätet och fotstödet för att försvåra) när hon var mindre så kunde hon vrida sig runt och fastna med ena benet mellan sätet och ryggstödet. Vi satte en kudde bakom ryggen. Funkar kanske bättre om man har en såndär dyna att sätta i - skulle nog bli tryggare och skönare så. Men som sagt säkert bättre när barnet blir större.

Annars gillar vi IKEAs Antilop (strax under 100-lappen) som vi har hos mormor när vi är där....

• Lia och bäbisen

Hm, ja, min bebis har ju inte tittat ut än...men jag hade tänkt med nåt slags insats i så att det ine blir för mycket plats runt barnet...ställer sig upp? Går det inte att flytta ner den undre fotplattan så att man inte kan ta spjärn? Jag tänkte ju ha den som förstastol...och sen framåt såklart..!

Tack för alla svar!

• getingmidja

Jag skulle nog inte ha den som förstastol åt min lilla.
    Och ja, jag har haft en Stokke Tripp Trapp.

Om jag någon gång ser en leende joggare ska jag överväga saken
  • Gul13

Fördelen är ju att de kan ha den jättelänge och justera sitsen och fotstödet efterhand. Vi hade en tillhörande dyna till vår som var ovärderlig i början för att inte stolen skulle bli för hal och för stor.
    Vi är väldigt nöjd med vår. Min syster har fyra st till sina pojkar och är väldigt nöjd. Den äldste blir 12 i sommar och har fortfarande sin stol.

• Lia och bäbisen

Jag kan ju förstå att den kanske känns lite stor åt den lilla bebisen, men med en dyna borde den ju va helt ok, säkerhetsmässigt menar jag...vill ju inte äventyra den lill*s hälsa =)
    Väldigt delade meningar här...usch så svårt..men det lutar nog åt den ändå, tycker det verkar så bra att de kan ha den länge, brukar passa en 2-3 åring som INTE sitter bra på våra vanliga stolar, men ho är ju för stor för bebisstol...

• KajsaSthlm

Måste bara förtydliga känner jag.

Vi hade Antilop (med uppblåsbar dyna) till dottern den första tiden. Kostade allt som allt strax över hundringen. Om det är små bebisar vi pratar om så funkar faktiskt den stolen bättre tyckte vi. Gav mycket mer stabilitet åt en liten bebis. Tripp Trappen däremot är jättebra när barnet blir lite större.

Svar på tråden Är tripp trapp (stokke) stolarna bra? Svar snabbt tack! Ska ev köpa idag...