• Anonym (Nojig)

Får män stånd hursomhelst?!

Min man kan få stånd av minsta lilla som kopplar om till sex i hans hjärna. Nu har han lite sexbrist pga mig, eller kanske ganska mycket. Jätte mycket! Men jag kan verkligen bli nojig över att hans ska få stånd i otid, tex i badet med vår dotter. Han har själv sagt att han kunde få det med sina två andra barn när de var små coh for runt och sparkade. Lite beröring och fjong! Men det känns ju inte alls bra! Finns det inga gränser för när man får stånd eller kan det dyka upp precis närsomhelst?! Själv tycker jag det borde finnas situationer som inte alls är kopplade till sex och därför hel uteslutet med stånd men han tycks inte funka så. Naturligtvis är det ståndet i badet inte kopllat till sex enligt honom utan något som bara sker. Läste i tidningen om en krönikör som alltid fick stånd hos massören och därför testade en manlig massör efter att verkligen ha känt det som ett problem. Samma sak hände! Så hur är det killar, dyker det upp i tid och otid?

• Svar på tråden Får män stånd hursomhelst?!
  • Anonym (VäntMan)

Jodå, visst kan det dyka upp i tid och otid. Det är ju ingenting man styr över precis.

Varför är du orolig över att han ska få stånd i badet med er dotter? Det är ju faktiskt inte någonting farligt... Er dotter lär inte ta skada över att se en erigerad penis under vatten, och jag kan garantera dig att din man inte blir pedofil av att få varmt vatten på snoppen!

Ta det lugnt och slappna av. Var glad att din man är en normal kille som kan få stånd!

• Anonym

Läste någonsanns att det ibland  händer liknande med kvinnor när de ammar sina barn. Att hon då kan bli våt utan att det på något sätt betyder att hon är kåt för det: Det är bara så kroppen fungerar liksom.

• Anonym (***)

Män kan ju få stånd av att vara kissenödiga. Penisen över sig ju hela livet om man säger så, även småbarn får ju stånd. Behöver ju absolut inte vara något sexuellt med det.

• Anonym (^^^)

ja och att kvinnan även kan få orgasm när hon ammar

• Anonym (2)

Jo det är väl normalt men jag är ändå glad att min sambo INTE fungerar så. Hade inte tyckt det var särskilt trevligt att han fick stånd när han badade vår son.

• Anonym (***)

Kroppen reagerar ju även om det  inte är en sexuell beröring, killar kan ju ha stånd utan att vara kåta alls. Och tjejer våta med styva bröstvårtor utan att vara kåta.  Verkar finnas mycket okunskap om människokroppen...

• kale

Vuxna män får inte alls stånd i tid och otid. Kanske om man är 14-15år och hormonerna är i gungning men inte i vuxen ålder. Och få stånd när man badar med sina barn är nog något man borde oroa sig över. Fy fan nåt så vidrigt det kan man ju själv föreställa sig om man var liten och satt och badade ensam med sin pappa och han skulle få stånd*rys*.

• Anonym (Sanningen)
    kale skrev 2007-02-16 05:17:35 följande:
    Vuxna män får inte alls stånd i tid och otid. Kanske om man är 14-15år och hormonerna är i gungning men inte i vuxen ålder. Och få stånd när man badar med sina barn är nog något man borde oroa sig över. Fy fan nåt så vidrigt det kan man ju själv föreställa sig om man var liten och satt och badade ensam med sin pappa och han skulle få stånd*rys*.
    Oj, oj oj, så fel du har. Erektion kan dyka upp när som helst, tid plats och situation är helt egalt. När man väntar på bussen, när man äter stuvad spenat, eller när man badar (med eller utan barn) t ex. Erektion är INTE det samma som sexuell upphetsning, det betyder bara att svällkropparna i penisen har fyllts av blod, vilket kan ske helt okontrollerat och utan yttre stimuli.

Vidrigt? Näe, men ganska pinsamt.
  • Anonym (VäntMan)

Kale: men nu får du väl ge dig! Om du är kvinna kan jag ärligt säga att du uppenbarligen inte har en aning om vad du pratar om, och är du man har du förvånande nog ingen koll på hur män fungerar!!
    För mig verkar det mest som att detta inlägg är ett TROLL (medvetet skrivet för att reta upp andra).

Anonym 2: Varför skulle det vara så otrevligt om din sambo fick erektion när han badar er son?? Det skulle väl inte vara otrevligt om han fick en annan okontrollerad kroppslig reaktion som hicka eller en nysning? Otrevlighetskänslan ligger nog mest hos dig, anonym 2.

• Anonym (Nojig)

TS här. Tack för era svar, precis vad jag behövde höra...att det är alldeles naturligt och att han absolut inte är ensam om det. Jag måste säga att jag har en mycket god kunskap om kroppen (via mitt yrke) men det hjälpte tyvärr inte mot denna nojjan. Men ni har rätt, vad spelar ett stånd egentligen för roll även om min dotter är i närheten. Då handlar det mer om hur han är i den situationen, att han döljer det i den mån det går, för det tycker jag ändå är rimligt.

• Anonym (*)
    kale skrev 2007-02-16 05:17:35 följande:
    Faktum är att dom visst kan det! Alla får kanske inte det, men många. Min man tex få också stånd titt som tätt.
  • Anonym (2)

Anonym (VäntMan)

Läser du ens vad folk skriver? Om du L Ä S E R mitt inlägg står det klart och tydligt att det ÄR naturligt men att jag inte skulle tyckt det var speciellt trevligt. Alltså står det redan att otrevlighetskänslan ligger hos mig!

Svar på tråden Får män stånd hursomhelst?!