Kan man bajsa efter ett snitt?
man spänner ju magen när man ska ta i ju, finns det risk att snittet spricker upp då?
man spänner ju magen när man ska ta i ju, finns det risk att snittet spricker upp då?
Nej, det är nog ingen fara, däremot kan det göra extremt ont!
Jag tror inte man spricker upp men däremot kan det göra så ont när man krystar att man inte vågar bajsa.
Känns som om man får leva på flytande föda ett tag då, hi hi
Jag är snittad två gånger och det är inga problem med den biten. Första dagarna, upp till första veckan, gjorde det lite ont i snittet om man nös hostade eller gjorde häftiga rörelser, men annars var det inga problem.
Så ät vanligt du, det kommer du att behöva.
Man kan faktiskt bajsa utan att krysta, det lärde jag mig. Bara låta kroppen sköta sitt, utan att hålla emot. Men då vill ju till att man inte är hård i magen. Men jag har fått för mig att många som får ryggbedövningen blir lite lösa i magen efteråt.
Jag hade inga problem att bajsa efter snittet. Tänk bara på att dricka ordentligt så du inte blir hård i magen.
Ingen vet hur du kommer reagera när det är dags att bajsa . Jag har snittats två gånger och ena gången fick jag en morfininjektion för att kunna resa mig från toastolen oskiten
.
jag hade stora problem med att bajsa när hade gjort kejsarsnittet... jag fick lavemang till slut.
Tror att du ska satsa på att äta lite upplösande, inte nödvändigtvis flytande men typ katrinplommon osv.
Jag fick inte fara från BB förrän jag hade bajsat.
Men snittet blir nog inte påverkat det har jag svårt att tänka mig men det gör väldigt ont att ta i samma sak att skratta m.m allt som man använder magmusklerna och magen till...
Magmusklerna är hemskt ömma känns som den värsta träningsvärk du kan tänka dig, eftersom dom måste föra dom åt sidan.
Lycka till! Jag mådde super bra efter mitt kejsarsnitt och har bara bra minnen (utom bajsandet)
Det är nog ingen risk att snittet ska spricka. Jag kräktes några timmar efter mitt snitt, det gjorde ont! Hade stora problem att få igång magen efter snittet, men det berodde nog på att jag var sängliggande en vecka före. Till slut fick jag vattenlavemang för att det skulle släppa. Jag fick dricka Lactulos för att hjälpa magen på traven, fortsatte med det ett halvår efter snittet.
Det första dygnet kommer du nog inte röra så mkt på dej,därför kan det ta ett tag innan mage kommer igång.
Men du ska äta den mat du får och det är bara att säga till dem om du vill ha ngt som hjälper till med att sätta igång det hela.
Jag bajsade dagen efter snittet och var uppe o gick mkt den dagen.
Jag fick inte lämna BB förän jag hade bajsat.
Lycka till!
Nej inte spricka upp. men det är jobbigt innan tarmen kommer igång igen. jag har behövt laxermedel efter varje gång.
Jag hade väldiga problem att sköta magen. Jag blev förstoppad av värk tabletterna. Fick också lactulos för att klara det till sist. Men efter den första gången tyckte jag inte att det var några problem längre. Man klarar allt bara men ger sig tusan på det. Men ont gör det i början
Nä, jag kunde inte gå på toan och göra nummer två efter mitt kejsarsnitt.
Det berodde inte på att det gjorde ont eller så, utan att jag var förstoppad.
Fick ett pulver, kommer inte ihåg vad det hette, av personalen och dagen efter kom magen igång igen.
Ja jag var också rejält förstoppad, sen får man nästan panik för att man inte kan.Och då går det kanske inte av den anledningen
jag kunde bajsa hur bra som helst efter snittet hehe Däremot efter mina vaginala förlossningar så var inte att bajsa en höjdare direkt...
Jessica24:
Var det movicol du fick?
En vit påse som man blandar med vatten?
Jag fick både det och lactulos och det hjälpte såååå mkt!
Tror även man kan få "magpurra" nu,lindrigare för magen
Det gjorde hur ont som helst eftersom det kändes som krystvärkar för mig.(fick akut snitt). Var sååå hård i magen i cirka två månader efteråt. Se till att du har med dig Microlax eller ta ordentligt med fibrer till maten så slipper du chansa på att bli förstoppad. Önskar att någon gett mig det rådet. ;)
Jag hade inga problem med att bajsa. På BB fick jag varje dag något de kallade magröra. Det bestod bla a katrinplommon och lite andra ingredienser. Hemma tog jag krossade linfrön och psylliumfrön i filmjölken de första veckorna och jag var inte hård en endaste gång!!
Ta med en kudde på toa som du trycker mot snittet när du behöver krysta......*ler*
Ingen fara!