Alkohol under graviditet
Jag skulle vilja ha en tråd där alla som behöver och törs berättar om något så jobbigt som att de har druckit alkohol under graviditeten. Både ni som har barn med eller utan skador och ni som är gravida och oroliga över ert barns välmående.
Den vanligaste gruppen är tydligen 30+ som inte är beroende och som gillar utmaningar i livet såg jag på nätet i dag. Men så finns de som är beroendesjuka och inte kan stävja det hur mycket de än de vill ha sitt barn! En grupp är även de som inte vetat om sin graviditet och festat på ovetandes. Oavsett har alkohol förekommit under graviditet under alla år men det pratas för lite om det förutom skador och risker.
Det är svårt att hitta en kvinna (eller man) som vågar berätta, och det förstår jag helt och fullt för klander förutom det man själv tynger sig med kan man vara utan.
Såå, är det någon som vill? Och snälla, alla ni som läser och blir förbannade, var det men klandra ingen som vågar berätta. Det ska vara för att lära andra omkring oss och för att komma vidare i livet med sin familj.
Jag har druckit alkohol och är gravid, har inga som helst svar på varför! Gör det inte längre men måste leva med det och är orolig över mitt barn och vad jag kan ha ställt till med!!! Folk som känner mig skulle aldrig kunna tro det! Mannen har inte ifrågasatt det då han tyckt att det varit så lite, men det tycker inte jag... Jag har rykte om mig att vara en bra mor och stöttar många i deras problem i mamma- hustru- arbetsrollen.
Så kom igen, skriv av er tack! Och ni andra, skäll inte, varmed i stället och tipsa eller stötta!