• gresligagreta

min hand domnar bort i tid och otid

jag har alltid haft problem med att min händer domnar bort men nu börjar det bli ett problem. vaknar varje natt och känner inte händerna måste ruska och nypa. masserara  så har jag även börjat fått ont i långfingret.

• Svar på tråden min hand domnar bort i tid och otid
  • mludvigs

Karpatunnelsyndrom kanske?

• kosmo06

Låter absolut som karpaltunnelsyndrom! Ta kontakt med din VC så en läkare kan få undersöka dig och ev skicka en remiss till ortopeden!

• gresligagreta

oj jaha det har jag aldrig hört talas om, är det vanligt att man får det? det har ju blivit värre efter barn nr 2

• gresligagreta

men kan man göra något åt?

• gresligagreta

okej tack kosmo06

• Frida g

Du kan operera om det är det. Vilka fingrar är det som domnar bort! Det är så man kan kolla om det sitter i armbågen eller i handleden!

• gresligagreta

Frida g det är hela handen som domnar bort nattetid nu på senaste har jag ont i hela långfingret det är liksom stelt, jag visste inte att det gick att opererera jag tror nästan att det är ks

• Frida g

Det låter som karpaltunnelsyndrom. Du får gå till din vc så får du en remiss till en neurografi där de kollar om det är det. Om det sitter i armbågen domnar bara lillfinger och ringfinger bort. Det är en annan nerv som kommer i kläm och inte samma som vid karpaltunnel.

• Frida g

Ofta hjälper det med en skena att ha nattetid.

• Lindis41

var det länge sen du fick ditt barn??För så hade jag ett tag efter förlossn både i händer armar o ben min bm sa at det va för at jag hade vätska kvar i kroppen..

Svar på tråden min hand domnar bort i tid och otid