• smurfliten

Lånelöfte på mellan 2,5-2,8 milj??

Hej!

Jag undrar lite över hur mycket man "bör" tjäna/månad för att få ett lån på 2,5-2,8 miljoner? Förstår att det kanske är lite känsligt så vill ni inte skriva ut det här får ni gärna privatmessa.. Undrar nämligen om vi kan få ett så pass stort lån..

Vilken bank har ni fått lånet i?

Jättetacksam för svar!!!

♥ Världens bästa spöke - Emma 050623 ♥ Myran BF 4/10 ♥
  • Svar på tråden Lånelöfte på mellan 2,5-2,8 milj??
  • Greten

Ett lånelöfte hänger på så mycket än bara på vad ni tjänar. De räknar även vad ni ska köpa, vad den är värd, hur stor kontantinsats ni har, övriga lån med mera. Var nämligen igår på banken o pratade lån. DET ÄR EN DJUNGEL!! Men, man ska efter att ha betalat lån o amortering ha ca 10500.- kvar och har man barn ska man ha 2000 per barn över. Som i vårat fall (vi har 2 barn) så ska vi ha 14500.- över efter det att man betalat banken...

• smurfliten
    Greten: Jättetack för ditt svar! Jag vet att det är mycket mer än bara inkomst men jag tänkte kolla om någon ville skriva vad dom har för inkomst.. Vi har pratat med vår bank och kan få ett lån på 1,7-1,8 utan problem men frågan är om vi får ett större lån.. Så det var det jag ville få fram.. Vi har ett barn för närvarande.. Får jag fråga vad ni har för bank? Vi har nämligen länsförsäkringar och vi ska ha 14500 kr kvar med ett barn!
  • Greten

Vi har swedbank. jag har 18 i månaden o sambon 23. o precis som ni var 1,7-1,8 inga problem.

• smurfliten

Trodde inte swedbank hade så bra villkor.. Har bara hört dåligt om dom.. Vi bytte från dom till LF i höstas.. Tack för svaret!!

• Äventyr

Hej Nilwa! Tänk bara på att bankerna gärna vill låna ut pengar till er, det är ju som en vara som dom säljer. Om ni inte får låna så är det antagligen ingen bra idé att låna heller. Jag vill iallafall ha mer marginal än vad min bank skulle kräva...jag vill kunna göra roliga saker och inte bara bo.

• Bella8

Vi har lån på ungefär så mycket som ni funderar på! Förstår inte varför det skulle vara så känsligt ?!

Min man tjänar 70 000:-/månaden och jag tjänar 30 000:-/mån men har nu bara 70% av den lönen då jag gått ner i tid för att jag vill vara hemma med vår son...

Vi har våra lån genom Danske Bank och har bara goda erfarenheter av dom! Gillar att dom har en personlig bankman så att det bara är en och samma person man alltid har kontakt med gällande lån och annat...

Lycka till!

*** Charlie Charlie Charlie Du är en liten katt... ***
  • Greten

bella8: Personlig bankman har man på swedbank med.

• Bella8

Jag vet, men det är något de har börjat med på senaste tiden... Danske Bank har haft det så länge vi haft dem som bank och det är sedan 2003...

Det finns säkert flera banker som börjat med dessa personliga bankmän tror jag!

Gillar dem iallafall...

• Greten

Nilwa: Vi är supernöjda med swedbanks service och support. Ett tips är att alltid kolla med lite olika banker innan man tar lån. Vi ska träffa några till, så får vi se sen vilka som kan erbjuda det bästa för oss. Det är som "Äventyr" säger; det är ju de som ska sälja sig till oss....

• Greten

Absolut Bella8! Jag har förvisso haft personlig bankman sen min första "riktiga" kontakt med banken -99. Men det kanske för att jag själv valde att alltid ringa samma människa?! Äsch, jag vet inte., hur som helst är det betydligt enklare om man alltid snackar med samma människa, så slipper man dra samma sak flera gånger!
    kanske ska ta o kolla lite med Danske banken o höra vad de har att erbjuda

• Bella8

Japps, jag gör det! Bor du i Stockholm så kan du tom ringa runt till flera olika kontor för dom kan ha lite olika ränteerbjudanden... märkligt nog!

Jo just, en tanke kan även vara att kolla upp Swedbanks eller Danske Banks kontor på landsbygden... öppna ett konto kan man ju göra vart som helst ju! Jag har fortfarande ett konto i min gamla hemstad och vi ringer alltid ditt och kollar ränteerbjudanden innan vi dealar med storbankerna här i Stockholm...

Svar på tråden Lånelöfte på mellan 2,5-2,8 milj??