• Mistoffeles

Gynakuten i Göteborg/Sahlgrenska

började få rosa färgade flytningar i tisdags, i onsdags kväll blev de lite mer bruna och torsdag morgon och idag fredag har det sett ut som mensblod, haft mensvärk några gånger per dag, märker av att jag blöder när jag går på toaletten, kommer sällan något i trosskydddet och jag blöder inte varje gång. Blödde senast imorse när jag gick på toa när jag vaknade, sedan har det inte kommit mer.

Helt inställd på mf och har avbokat alla tider på MVC.

Men kan det vara så att det inte är MF, helt inställd på att jag fått MF och går bara och väntar på att börja blöda ordentligt.

Men hur skall jag veta om det är MF, är i vecka 8 och skulle haft tid för inskrivning först 27/3. På MVC säger det bara att vänta och avakta blöder jag fortfarande om en vecka så skall jag höra av mig.

Kan jag åka till gynakuten eller nåt sånt, bor i Göteborg. Hur gör man . Åker man bara dit och anmäler sig, kan de neka en UL för att se om det är MF eller så

• Svar på tråden Gynakuten i Göteborg/Sahlgrenska
  • Twinkel

Hejsan!

Ring till dom innan. När jag fick MA innan dottern så ringde jag inte innan och blev praktiskt taget utskälld av en grinig sköterska... Ledsen

Jag hade blödningar denna grav som var ett hematom ( blodsamling) "evert" mår prima nu så det kan oxå vara något annat än MF.

jag tycker att du skall kolla upp det om du är orolig!

Lycka till!

I Maj blir vi 4
  • hallon82

ja det är bara att åka dit och be att få träffa en läkare men som ovan sagt du kan ju alltid ringa och höra med dom först. du får nog tyvärr räkna med lång vänte tider.
    hoppas att pyret är kvar i magen på dig och att lill*n mår bra

• blackangel

Ring gynakuten på Sahlgrenska och prata med dom, så se vet att du är på väg. Det fick jag göra när jag fick blödningar.

Hoppas att allt är ok med den lill*.

Svar på tråden Gynakuten i Göteborg/Sahlgrenska