• Anonym

Han vet inte vad en toalettborste är till för

Usch, detta känns som en väldigt dum tråd, men jag måste bara få gnälla lite
    Min sambo var hos en kompis igår kväll för att titta på hockey. Jag och min dotter var hemma. Jag gick och lade mig (inget konstigt).
    Jag vaknade strax efter midnatt för att gå på toaletten (är gravid) och vad får jag se? Jo min sambo har (ursäkta uttrucket) sprutat ner hela toaletten, alltså han hade tydligen varit dålig i magen och det satt kvar runt heela toaletten (insidan alltså). I vanliga fall är jag inte så känslig när det gäller sånt, utan klarar av att skrubba bort det själv, men det här var sååå äckligt...
    Imorse gick han upp tidigt för att duscha och göra sig iordning för jobbet och när jag kom upp hade han fortfarande inte gjort rent efter sig.
    Okej, han kanske aldrig gick på toan imorse, men visst måste han ha sett hur det såg ut efter honom inatt?
    Hur ska jag be honom att göra rent efter sig utan att göra det alltför pinsamt för honom? Det är så vidrigt...

• Svar på tråden Han vet inte vad en toalettborste är till för
  • Monstermamman

Det är väl bara att säga?
    Peka på borsten och fråga om han vet hur man använder den? Att bajsa är väl ungefär det naturligaste som finns, ingenting att skämmas över.

Det löser sej sa kärringen som sket i badkaret.
  • Niinaaa

Säg det rakt ut bara. Skulle jag gjort.    

• Anonym

Sätt upp en skylt.

"När toan är full med skit ska toaborsten dit"

Så har vi på jobbet. Det fungerar utmärkt.

• Anonym

När mitt ex inte gjorde rent efter sig på toa sa jag det rakt ut bara (kanske inte det första året då... ). Jag har varit med om flera män som inte vet vad toalettborsten är till för! Jag tycker att det är riktigt äckligt att göra rent efter någon annan. Blää.

• tidigareplatt

Ja säg det till honom. Mitt ex klagade på mig att jag inte fällde ner toalettlocket. Jag fällde inte ner det för att jag skulle se så att allt försvann så att säga, haha. Han såg ju aldrig sin egen skit så jag fick säga till honom att titta efter när det spolat färdigt om han inte behövde spola igen...

• Anettan73

Jag hade sagt det rent ut. D har hänt att d e slarvigt gjort här hemma. När jag inte vet vem det e så säger jag till både sonen på 12 år o sambon. Så får dom gå in o ta det. Jag e inte en städ tant...

(¯`°?.¸ ღ Nino-94, Zeth-03 och bf 22/2-07 ღ ¸.?°´¯)
  • Anonym

"När toan är full med skit, ska toalettborsten dit" ???

*viker mig dubbel av skratt*

Jag har förresten en rolig historia om mig själv gällande detta. När jag var yngre (15) och bodde hemma trodde jag (på fullaste allvar) att toalettborsten endast användes när man gör rent i toan. Alltså den vanliga rengöringen. Inte den när skiten står upp till kanten
    Så när jag var i tyskland och bodde hos en familj där hade jag gjort nummer två och inte gjort rent efter mig. Nästa gång jag kom in på toaletten satt det en lapp där "Please use the toiletbrush"

*asg*

Svar på tråden Han vet inte vad en toalettborste är till för