• Polysperma

Har ni läst boken: Äntligen icke-rökare av Allen Carr?

Idag med posten fick jag av min vän denna bok och läser nyfiket på baksidan:

Det här är en metod som fungerar för resten av livet.
    Utan skrämseltaktik och avskräckande bilder.
    Utan krav på viljestyrka.
    Utan viktökning.
    Utan oro för asbinens.
    Utan känsla av förskräkelse.
    Utan hjälpmedel och mediciner.
    Bara 100% naturligt.
    Bli en lycklig icke-rökare!

Ta första steget nu. Fortsätt att röka precis som vanligt medan du läser boken. Läs med ett öppet sinne.
    Läs allt. <<Äntligen icke-rökare<< ger dej lust att sluta. och det är lätt.
    Milijoner människor har gjort det och vet att <<äntligen icke-rökare<< fungerar.

så är det verkligen så enkelt?
    Läs en bok och helt plötsligt är viljan där?
    Är verkligen nyfiken på boken och ser fram mot att hugga in i den, men även nyfiken på om ni andra effellare provat på den eller är på väg att läsa den.
    Skriv gärna i tråden era åsikter osv.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har ni läst boken: Äntligen icke-rökare av Allen Carr?
  • eya

Japp har läst å slutade i samband med det!

• Al Jazair

"""ja jag läste den som icke-rökare men började röka efter att ha läst den. ""

Ha ha vilket roligt alternativ

• Birgitta2

Jag rökte innan jag läste den, jag rökte under tiden jag läste den, och jag röker fortfarande.

Dessutom har jag läst den tre gånger

• Beckah82

Slutade röka och började läsa boken ett par dagar efteråt. Den hjälpte JÄTTEMYCKET på inställningen. Tyvärr började jag igen ett halvår senare

Ytterligare ett år senare slutade jag röka igen, ordentligt. Då utan boken men den fanns ju i bakhuvudet.

Boken är jättebra för man är en idiot om man röker om man fattar grundpelarna i boken, nämligen att det handlar om inställning och att rökare bara hitta på PINSAMT korkade ursäker till att röka.

De flesta som slutar tycker synd om sig själva för att de inte får röka...där är största felet folk gör. Det är INTE synd om en för att man inte får röka. Tvärt om! Grattis för att du SLIPPER röka.

Röka är idiotiskt, konstigt, dyrt, äckligt, ohälsosamt och helt galet...hur kan man få för sig något så dumt? Nu i efterhand är det en gåta hur man kan röka? Hur kunde jag vara så galen? Suga i mig giftig rök...från en liten pinne i tid och otid.

Sett reklamen där de har sådana partytutor istället....ser hur roligt ut som helst men likadant är det ju med en giftig cigg...

♥ Beckah, mamma till Victor 980815 och Lilla Bus i magen -> 070705♥
  • Emmylous

Har läst den och är rökfri sen första maj '06. Det är jätteenkelt men man måste ha liiiite egen vilja i ungefär två veckor efter att man slutat. Klarar man de två är det ruskigt enkelt sen! Lycka till

• Ms Morrison

Slutade på egen hand men var rädd att jag skulle trilla dit igen. Läste en tidningsartikel och ett utdrag från boken några månader senare. Det räckte för mig. Från att ha varit inbiten fest/semesterrökare till att aldrig tänka på cigg ens mer än när jag ser nån som röker. Då tänker jag: äckligt och själviskt.

• Leeloo

Nej jag har inte läst den, fick den av svärmor men slutade röka utan den(pga graviditet). Hon har läst den men ännu inte slutat.

****Qui tacet consentire videtur****
  • Ellieott

läst lite i den för den ligger på min pojkväns toalett. Det är hans pappa som är rökaren och han röker fortfarande MINST ett paket om dagen.

• jesgad

Och författaren e ju död...så så bra va det för han att sluta röka!!!

Svar på tråden Har ni läst boken: Äntligen icke-rökare av Allen Carr?