• Anonym (klåda!)

svamp, svamp, svamp....fan va trött jag är..

Nu vet jag också att svamp inte är en könssjukdom, men tänkte att det kanske gick bra att skriva här ändå.

När jag levde tillsammans med min förra sambo, drabbades jag efter ett tag av svamp. Inte bara en gång, utan hela tiden. varje mensperiod började symptomen. Det kliar så jag blir galen. Vi hade sex rätt ofta, om det nu kan vara en bidragande orsak? Alla fall, har nu varit själv i snart ett år och därmed utan svamp också. Har träffat andra killar men aldrig drabbats av det. Förrän nu....när jag återigen träffar min fd. Kan det bero på hans sperma? Jag vet inte men det gör mig galen. Har fått alla möjliga sorters piller och krämer, men det tycks inte hjälpa.
    Har varit till barnmorskor och läkare, men får inga svar där. Finns det fler där ute som varit med om nåt liknande.

Kan tillägga att jag har kollat div könssjukdomar, men dom provsvaren var negativa. Jag kliar sönder mig snart. Vad ska jag göra?

• Svar på tråden svamp, svamp, svamp....fan va trött jag är..
  • Anonym (samma)

Jag hade det problemet tidigare, men nu har jag rakat mig så att ingen fukt ska kunna finnas i håret (detta gav mig svamp). det började så fort jag hade mens och jag hade kliat färdigt lagom tills nästa mens!
    Jag blev sämre av att använda binda (fukt mot huden!) och om jag får det nu använder jag Atamon (ett konserveringsmedel som finns i livsmedelsbutikerna). Dessa knep har fått mig svampfri!

• Anonym (klåda!)

Tack för tipset med atamon! Rakar mig gör jag ändå och jag klarar mig med bara trosskydd nu vid mens (har satt i en levonova) ska prova medlet du skriver om.

• Emil06

Jag hade liknande problem under nästan ett års tid, fick tillbaka det varje månad precis efter mensen. Gick hos gym ofta.....mådde psykiskt dåligt, å kände mig äcklig å smutsig. MEN fick till slut tips om å prova LACTAL (finns på apoteket), nu kanske du redan provat det vet inte, är en gel som man sprutar upp i slidan efter just sex, bad mens osv, å ska nutralisera balansen i underlivet. PLUS att min dåvarannde pojkvän fick några tabletter att svälja för att kan vara så att han bollar svampen tillbaka till dig! Sen dess har jag kanske återfått det ett par ggr, och detta är ca 12 år sen

• twinflower

Måste få tipsa om kolloidalt silver, drick dagligen enligt flaskan och vid behov doppa en tampong och lokalbehandla. Det kväver jästsvamparna, hur bra som helst och inga biverkningar. Finns på hälsokost.

• greeneyes

OBS! Ibuprofen som finns i ipren och ibumetin kan orsaka svampinfektion, så ni vet!! tyvärr så är det inte speicellt känt, men min har inte kommit tillbaka sen jag slutade med ipren!

sen kan ens partner bära svampinfektionen och därmed ge dig den varje gång ni har sex. det finns medicin där båda tar en tablett samtidigt som brukar hjälpa!

• Anonym (klåda!)

Måste säga att det här är en av dom bästa sidorna jag har träffat på här ute på nätet. Underbara människor! Tips å råd å stöd från massvis av helt okända människor med stora hjärtan. Diskussioner och meningskiljaktigheter i en salig blandning. Spenderar alldeles för mycket tid här vid datorn, men det blir ju billigare än att springa till psykologer å läkare stup i kvarten.

• Anonym (svampen)

kan vara så att du inte riktigt tål hans sperma, var noga med att tvätta omedelbart efter sex. det är inte så att spiralen gjort dig känsligare? Sen skulle jag verkligen rekomendera att ha trosskyddd i tyg vilka låter underlivet andas. sök på ecosoft så hittar du!

• Anonym

Killar som har svamp har ofta inga symptom. Det är säkert så att han har svamp som han smittar dig med hela tiden. Killen ska också få en kur om tjejen har svamp eftersom han inte märker om han har det. Ge honom lite pevaryl...

• Headrush

Någon kanske redan har skrivit detta.... orkar inte läsa igenom allt, men du vet väl att även killar kan ha svamp? Det brukar inte klia så mkt på killar som det gör på tjejer....

Killen borde nog gå till gynekologen eller köpa lite pevaryl på apoteket

Svar på tråden svamp, svamp, svamp....fan va trött jag är..