• spiritsinlove

Askblond ??

Snälla hjälp mig..

Vill bleka håret..men inte att det ska se sådär gult o fult ut, utan mer riktigt blont (vitaktigt) med typ "ask-färg"..
    Ge mig lite tips Jane Hellen Pärlblond är ok, men blir inte riktigt som jag vill..
    - alla stavfel är medvetna -
  • Svar på tråden Askblond ??
  • spiritsinlove

puff puff

• Nevada

fan det var ju jane hellen jag skulle tipsa om

jag använder ultra blond o sen pärlblond på det.. då blir det lite mer askton.. är det ännu mörkare du vill ha eller?
    testa den som kommer efter pärlblond i j.hellen serien då ?

• spiritsinlove
    Nevada skrev 2007-02-16 18:16:36 följande:
    fan det var ju jane hellen jag skulle tipsa om jag använder ultra blond o sen pärlblond på det.. då blir det lite mer askton.. är det ännu mörkare du vill ha eller? testa den som kommer efter pärlblond i j.hellen serien då ?
    Hmm....så du färgar först med Ultra Blond o sen direkt efter med Pärlblond? Kanske borde testa det..
    Nja..inte mörkare..men mer matt askton...inte gulaktigt..
    Fast det beror ju på ens egna färg oxå förstås..
  • Nevada

Ja iof.. men du har säkert rätt ljust hår eller?

Jag använder pärlblond för att ta bort det gula efter ultrablonda och det brukar fungera alldeles utmärkt för min del iaf :)
    Fast då får du ju Väldigt ljust hår ändå.. känns som mitt är alldeles kritvitt eller något nu (fast jag har ju blekt det två omgångar nu, beror nog på det)
    Men det är iaf ett tips :)

• spiritsinlove

Mm..har varit blond hela livet, men nu är det väl mer råttfärgat...tror jag..

Ska testa din metod
  • Nevada

Kan lägga upp en bild på mitt huvud imon om du vill se haha, så du vet Hur det Kan bli

Lycka till =)

• NINACRT

"extra ljusa" slingor finns, de brukar jag göra på min mamma och de blir vita... paketet är blått m gult.... hmm kommer ej ihåg märke..

• BimBim o Knorrans Mamma

Blek det först med loreal superblond. Lägg sedan i en askblond eller pärlblond färg.

(¯`°?.¸ ♥ Bebis i magen Vecka 34 ♥ ¸.?°´¯)
  • hoopa

Ninacrt: tror det är Polycolor du menar..!?

Jag tycker annars, det är säkrast gå till frisören

• ALJO

Jag är ganska ljusblond, men när jag var gravis/ammande så blev jag mörkare då gjorde jag slingor, då syns det inte alls att det är färgat utan ser bara naturligt ljusblont ut. Jag tar den ljusaste färgen, och låter den sitta i max-tiden, dom röda och gula tonerna försvinner sist vid en blekning, därför blir det lätt pissgult om man tvättar ur för tidigt.

• spiritsinlove
    Nevada skrev 2007-02-16 18:34:19 följande:
    Kan lägga upp en bild på mitt huvud imon om du vill se haha, så du vet Hur det Kan bli Lycka till =)
    gör det!
  • spiritsinlove
    Smulan 80 skrev 2007-02-16 18:36:16 följande:
    Blek det först med loreal superblond. Lägg sedan i en askblond eller pärlblond färg.(¯`°•.¸ ♥ Bebis i magen Vecka 34 ♥ ¸.•°´¯)
    bra tips! tack!
  • spiritsinlove
    ALJO skrev 2007-02-16 18:52:51 följande:
    Jag är ganska ljusblond, men när jag var gravis/ammande så blev jag mörkare då gjorde jag slingor, då syns det inte alls att det är färgat utan ser bara naturligt ljusblont ut. Jag tar den ljusaste färgen, och låter den sitta i max-tiden, dom röda och gula tonerna försvinner sist vid en blekning, därför blir det lätt pissgult om man tvättar ur för tidigt.
    ok, ska se till att ha kvar det hela tiden ut
Svar på tråden Askblond ??