Sävsjö trähus
Jag undrar om någon här inne har byggt ett Sävsjö hus?
Skulle vilja veta hur ni upplever detta.
Har ni byggt själva?
Dyrt eller prisvärt?
Bra standard eller behövs många tillval?
Jag undrar om någon här inne har byggt ett Sävsjö hus?
Skulle vilja veta hur ni upplever detta.
Har ni byggt själva?
Dyrt eller prisvärt?
Bra standard eller behövs många tillval?
Sävsjö Trähus ligger riktigt högt på listan över mest kvalitet för pengarna, och är ett av de billigaste alternativen i sin klass.
Oavsett hur billigt man bygger blir det inte "lägenhetsstandard" på huset. Det är ett gediget grundarbete och de har t ex råspont i alla innerväggar, vilket innebär att det GÅR att hänga tavlor i dem, samt att det är riktigt ljudisolerat mellan rummen.
Det är olika vad man gillar, men personligen värdesätter jag just att det ansträngt sig för att minska lyhördheten i huset.
xal:
Just dom sakerna du skrev om har jag läst om på deras hemsida och även jag uppskattar gediget hantverk.
Bor du själv i ett Sävsjö Trähus? I så fall vilket?
Vi funderar mycket på att bygga något av deras traditionshus men har ännu inte bestämt vilken variant, det finns ju några att välja på
Lopp - finns det någon hemsida till dem?
Lopp: Nej, jag bor i en gisten gammal stuga i ett skogsbryn, men jag har viss insyn i branschen. Traditionshusen tycker jag är fina. Om jag någon gång kommer till sans och slutar åta mig envisa renoveringsobjekt och istället bygger nytt, så blir det en av de varianterna. :)
Grus: www.savsjotrahus.se
Jag bor i ett Sävsjöhus som är byggt -91. Väggarna är rejäla med råspont bakom gipsskivorna, och som sagt det är ingen risk att tavlorna eller hyllorna ramlar ner... Skulle jag bygga ett nytt hus så skulle jag nog vilja ha råspont i väggarna.
Linn79:
ja - jag håller med dig. Mina föräldrar har sagt att det är de enda "riktiga" husen de som har råspont...