• Anonym

Hur blir SGI'n nollad?

Vad krävs för att SGI'n ska bli nollad? Att det inte ska vara något glapp mellan arbete och inskriving på arbetsförmedlingen vet jag, men finns det fler exempel?

Om man en period arbetat heltid och slutat tidigare vissa dagar, tex arbetat 36h en vecka och inte fyllt upp med fp, nollas man då?

• Svar på tråden Hur blir SGI'n nollad?
  • Tös

Det där vet nog FK. Vad jag vet så blir SGI:n nollad när man får tillfällig sjukersättning. Men det har ju knappast du vad jag fattar.

• timberhochmandie

Nollas gör man inte, men om du inte fyller upp med FP när du går ner i tjänst så sänks din SGI till den nivå du faktiskt kommer upp i med din deltidstjänst.

• Carisma95

Har du t.ex. flextid och går 1 h tidigare på jobbet och tar det av flexen så påverkar det ju inte din sysselsättningsgrad.
    Däremot som "timberochmandie" säger; skulle du gå ner i arb.tid "på pappret" så beräknas ju SGI:n om på din nya deltidslön.

Be true to yourself and you will never fall...
  • Anonym

Hade en visstidsanställning där jag gick tidigare vissa dagar eftersom det inte var något att göra, så jag tog det inte som komp- eller flextid, utan som helt obetald tid. Nu har jag räknat ut att det är 6 timmar sammanlagt jag inte fyllt upp med fp. Kan detta "skada" min föräldrapenning eller SGI?

• Carisma95

Skulle FK jämföra din uppgivna lön med din "verkliga" lön så märker de kanske att det skiljer lite. Men å andra sidan, din SGI skulle ju inte nollas utan bara sänkas med den summan som 6 timmar innebär så det är ju inga stora pengar...

Be true to yourself and you will never fall...
  • timberhochmandie

Om du hade rätt till obetald semester så faller det ju där under och då är det inga problem!

• Anonym

Vad lättad jag blir! Jag blev riktigt orolig att jag skulle bli nollad. Jag funderar på om jag ska ta upp det med Fk eller bara låta det vara. Är gravid nu och har chans att gå upp till heltid 6 månader innan bf. Vill inte stå där strax innan bf och de säger att dessa timmar betyder Glapp = nollad.

Svar på tråden Hur blir SGI'n nollad?