Några fler som har en golden retriever eller en annan retriever hund?
Är det många här som har husdjur? hund eller katt eller något annat djur? Hur gammla är ert/ erat djur? Någon mer som har en golden tik eller hanne?
Är det många här som har husdjur? hund eller katt eller något annat djur? Hur gammla är ert/ erat djur? Någon mer som har en golden tik eller hanne?
Jga har en golden tik som heter Dreamstorms love forever my.. välrdens sötaste tik.. någon annan som har tik?
Jag har haft en golden retriver hanne, Gus, världens sötaste! Han blev gammal o finns tyvärr inte mer men vilken hundras det är! UUUuuuunderbar! Har varit en bra hund att ha runt sig under uppväxten.
Nu funderar vi på en liten katt.
Å vad tråkigt att han inte finns mer.. är det inte tomt utan hunden??
Vår goldentik Mimmie somnade in för drygt ett år sen, 11 ½ år gammal. Några månader tidigare dog vår katt.
Skulle ha skaffat en ny hund nu i höstas var det meningen, men eftersom vi nu väntar barn så har vi skjutit upp de planerna lite. Det är lite tomt utan varken hund eller katt dock...
jo, det är tomt, o man minns alla hans egenheter... ser honom framför mig sååå ofta. Han blev 14 år tror jag... dog redan 02... minns honom som igår. Tänk vilka familjemedlemmar de blir.
Ingen gullig golden men likväl en livlig labbe Ett yrväder på 1år som älskar att busa, äta, trotsa mot matte och baaaaaaada....*ler*
Vi har två katter nu, tidigare hade vi en flat coated retriever som blev bara 6 år innan vi blev tvungna att ta bort honom. Han fick tyvärr cancer. Det är 6 1/2 år sen snart och vi saknar honom ännu och så snart det går vill vi ha en likadan hund igen.
Det var en jättetrevlig ras.
På onsdag ska vi ta hem en goldenhane på prov. Han är snart tre år och från jaktlinjer. Om allt funkar och vi behåller honom är tanken att jag ska tävla med honom i spår eller sök och kanske även på jaktprov. Men först ska vi lära oss att gå fint i koppel.
Han drar som en häst!
Vad roligt att du ska hämta hem en hund! lycka till hoppas att det blir en livslån vänskap mellan er.
Har nyss tagit hem en golden tik på närmare 8 år. Hon är underbar och den dagen det blir valp så kommer det nog bli en golden skulle jag tro.