Vimsigavera:
Eftersom du har astma och barnen har fått det så har de ju troligen fått det ärftligt. Men fler barn idag har oftare infektionsastma i ung ålder än förut. Jobbigt att alla dina barn fått astma. Hoppas det blir bättre.
Vår äldsta har än så länge (peppa peppa) klarat sig. Vår 4-åring däremot har infektionsastma och blir dålig när har är förkyld. Han har mediciner förutom på sommaren då han mår bra. Denna vintern har dock varit bättre, så jag hoppas att det håller på att börja växa bort. Han har dessutom haft problem med sin magmunn vilket medfört komplikationer när han fått infektioner i kroppen.
På min pappas sida har många astma och allergi samt mina syskon och jag. Som barn var jag väldigt sjuk och var inlagd ofta på lassarettet. Så jag har haft lite "ångest" över hur det skulle bli med mina barn. Troligen är det så att vår yngsta har/haft infektionsastma. Men man vet ju inte heller framåt hur det blir för dem. Som du berättar, att er flicka fått tillbaka astman som 10-åring.
Har ni astma och allergi i släkten?
Det var inte lika varnligt förut och astman och allergin har ju ökat, framför allt i Norden. Man kan ju undra varför?
När jag var barn var jag den enda i klassen som hade astma, idag har det absolut fler i en klass som har det.
Jag spekulerar i att det är märkligt att medicinerna inte utvecklats mer på alla dessa år. Jag hade samma mediciner som barn som även används idag.
kate79:
Blir du något klokare på din undring? fras45 skrev bra tycker jag, att förutsatt att barnet är rätt medicinerad och mår bra så kan barnet röra sig, att träna är bra som astmatiker.
Men hade jag varit dig hade jag nog kontaktat läkaren på er mottagning om du känner dig osäker på något och upplever att du vill ha ytterligare information. Om det var längesen ni var där kanske det ändå är dags snart för en träff igen för att följa upp honom.