• Toffifee

Snedtak

Ni som har det, finns det något positivt med det? Vi har aldrig velat ha det men verkar inte ha så mycket val då de flesta hus vi ser har det. Känns som om det tar så mycket uta. Hur har ni det hemma?

• Svar på tråden Snedtak
  • Frostkristall

tycker vårt snedtak är charmigt ja som du säger så tar det mycket plats. Vi har funderat på att köpa korglådor eller liknande som vi kan ställa mellan takbalkarna (in mot väggen) så får vi lite mera användning av den ytan, men som sagt, vi har inte kommit längre än våra funderingar

Finns några bilder på sonens rum i mitt galleri, där det också är snedtak

• Trisses2

Vi har snedtak o är hjärtligt trötta på det. Det gör rummen svårmöblerade o det är svårt m garderober. I barnens rum kan vi bara ha garderoberna längs väggen som har full höjd för då står de liksom mitt i blickfånget så att säga.
    Vi ska nu istället börja leta 1-planshus, bygga nytt el köpa begagnat, (inte enbart pga snedtaket ).
    Lycka till m husköpet!

• Jejja2

Vi har också snedtak på övervåningen. Jättemysigt tycker jag I vårt sovrum (som är rätt stort) har vi gjort så att vi byggt en garderob (en sån man kan gå in i) längs med snedtaksväggen. Rummet blir två meter kortare men man får jättebra förvaring!

• Thursday

Det som är bra med snedtak är att det är billiager att bygga 1,5 plan än 2

• Toffifee

Tack för er uppmuntran

Antar att det beror mycket på hur bred väggen blir mellan tak och golv... Måste ju vara jättevårt att möblera.

• Tjej 83

vi har med snedtak på övervåningen med ja så hur snyggt de hade gjort på bygglov? elelr ne kanske de va på från koja till slott?
    de måla vitt blått o rött tandigt på väggen o snedtaket. såg ut som en rakvägg sen tufft. kanske ska göra så?

• Silverstream

Det kan väl sänka taxeringsvärdet?

• Toffifee

Tjej 83, det missade jag. Hmm när var det?

• Lola Jämtland

Vi har snedtak o det är så mysigt!
    Hos oss är det inte svårmöblerat.

//2007-here I come!
  • Toffifee

Lola Jämtland, ska det bli sovalkov i "fickan"?
    tjuvkikade på din sida

• Lola Jämtland
    Toffifee skrev 2007-02-17 22:34:17 följande:
    Lola Jämtland, ska det bli sovalkov i "fickan"?tjuvkikade på din sida
    Näe, men det har varit det förut, innan vi flyttade in.

Alma ska ha backar med Barbiegrejer o sånt där istället.

I datarummet är det likadant men där ska vi bygga typ som en låg soffa o ha en liten tv intill.
    //2007-here I come!
Svar på tråden Snedtak