• Anonym

konflikträdd???!!!

HUR LÄR MAN SIG ATT BRÅKA??? Är totalt värdelös på det. Försöker att vända ut och in på mig själv för att inte stöta mig med någon... blir jag och min man oense om något slutar det alltid med att han har rätt och att det är jag som gör fel (min man är inte någon hemskare människa än någon annan, det är jag som behöver lära mig att säga ifrån) jag får tunghäfta och vet inte vad jag ska säga och det slutar med att jag blir ledsen istället för arg (dock inte så min man ser det)
    HUR LÄR MAN SIG BRÅKA OCH ATT SÄGA IFRÅN??? Har fått klart för mig att jag behöver lära mig det och snart... HJÄLP MIG!!!

• Svar på tråden konflikträdd???!!!
  • Anonym (NEEJ!)

Du kanske bör ta ett steg i taget. Börja med att säga "nej" till småsaker och kanske till främlingar. Sen jobbar du dig till allt mer avancerade nekanden (eller vad man ska kalla det för) och till folk som står allt bärmare dig. Du behöver ju inte storbråka med en gång så att säga utan det räcker med att ta små steg i "rätt" RIKTNING =) lYCKA TILL!

• Anonym

Gå till en psykolog/terapeut/beteendevetare som jobbar med konflikthantering. Borde gå att hitta via nätet eller Gula Sidorna. Familjeterapi kanske är ett alternativ? Gratis i alla kommuner.

• Anonym

Tack för tipsen!!! Visste inte att man kunde gå till proffessionella för att få hjälp med sånt...

• Häxan Jia

TS...

Jag är lite inne på det första svaret du fick. Så gjorde jag, började med att säga nej, även om jag inte alltid gjorde nej. Sedan började jag säga ocg göra nej, alltså i mindre format..

och någonstans längs vägen kom en bengalisk sabel tandad tiger fram i mig. Idag är jag som en bulldozer, på gott och ont, jag pallar inte vänta, kan inga fina medlande trixs längre och i ärlighetens namn så vill jag inte veta dom heller. Min metod rakt på rödbetan fungerar fint

Svar på tråden konflikträdd???!!!