• buspolly

subkutant emfysem...någon?

hej!
    jag undrar om det finns någon mer som drabbats av detta?
    det betyder att man pressar luft från lungorna ut under huden...
    från kinderna ner till brösten var jag liksom svullen och det knastrade under skinnet när man kände, det lät som om man spolade på plast när jag duschade.
    jag såg inte klok ut.nådde inte runt halsen med bägge händer.
     eftersom jag hade krystvärkar i ca 3 timmar och stod på knä över sänggaveln, så såg bm inte mitt ansikte förrän jag vände mig om.
    hon stirrade på mig och hämtade sen flera läkare. ingen hade någonsin sett det förut, bara läst om det.
    har någon hört något om detta förut???

• Svar på tråden subkutant emfysem...någon?
  • buspolly

är det verkligen bara jag som drabbats av detta???

• Sussett

Låter jätteläskigt. Mår du bra nu eller?

• Muminmamman

Jodå, jag har hört talas om det men aldrig sett det. Hur kommer det sig att du drabbades? Och hur mår du nu?

• buspolly

tack jag mår bra. det tog ca två veckor innan det försvunnit.
    men det var ju inga roliga veckor direkt.
    de sa att jag hade tagit i fel på något sätt.
    först skrek jag väl mest istället för att rikta kraften neråt. så då tog jag i och skrek i slutet av krystvärken istället.
    det var ju liksom ingen som såg vad jag gjorde när jag hängde över sänggaveln. och någon bättre förklaring har jag inte fått.
    det tog ju ganska lång tid, 3 timmar med ständiga krystvärkar, det kanske gjorde sitt?
    fick order om att säga till om jag fick problem att andas, och blev skickad på lungröntgen.
    jättekul när de hade skiftbyte...
    alla kom in för att se och känna.
    man är ju lite skraj att detta händer igen,
     och jag tyckte att det var skönast att stå på knä så det vill jag göra om, fast jag får säga till att dom kollar mig lite noggrannare.

det låter nog läskigare än vad det är, men när jag hade praktik på BB ca 4 år senare så kom dom ihåg mig. -va, var det du???
    jojo,

tack för att ni tog er tid och hörde hur jag mådde
    kram på er  

Svar på tråden subkutant emfysem...någon?