• Mamma och Mor

Tips på bra tvättlappar?

Har en liten fråga som ni andra kanske kan hjälpa mig med.
    Finns det några tvättlappar som i vått tillstånd är såväl mjuka som någorlunda hållbara?
    Har nu Coops egna och de håller bra även när de är blöta men jag tycker de känns så sträva.
    Några här som kan tipsa mig om bra och prisvärda tvättlappar?Glad

• Svar på tråden Tips på bra tvättlappar?
  • Länk

Vi köper kartongvis från Lidl ...Super bra e dom...Tjocka å mjuka.
    1 st kartong kostar ca 180 kr å den innehåller då 12 paket valfritt...perfym eller ej.

1 förpakning innehåller 72 lappar :)

• Sagofe

Jag köper apotekets skumgummitvättlappar. 19:- för 100 st, funkar bra här i alla fall.

• sessanrosa

jag tycker lidels våtservetter är bra och billiga , jätte mjuka är don,,, två paket för ca en tjuga

• isa275

Eldorados tvättlappar som man köper på willys!!

• Maggi74

Vi använder också Lidl:s "Cien" parfymfria våtservetter (och vanliga skumgummiservetter när vi tvättar och badar vår son).

jättenöjda med Lidl:s servetter, lilleman har aldrig varit röd eller irriterad i skärten. Dessutom så "följer de med upp" ur paketet, vilket är jättebra ifall man har dem i en plastlåda. Då räcker det att man använder ena handen när man tar en våtservett....jättebra om man har en rörlig bebis som inte vill ligga still på skötbordet.....

• Suskiv

Coops är de som innehåller minst gifter. Vilket är vikitgast, din bekvämhet eller att bebis utsäts för så lite gufter som möjligt.

• Mamma och Mor

Kanske ska förtydliga mig lite, det är alltså torra tvättlappar jag menar, inte någon typ av våtservetter. Är restriktiv i mitt användande av våtservetter och har blivit än mer restriktiv efter artikeln i "Vi föräldrar"...

• 19Malin86

jag tycker som isa275, eldorados torra tvättlappar e dunder. Bara att fukta under kranen så har du "våta" tvättlappar

• Mamma och Mor

19Malin86: Ja, det är ungefär så jag menade att jag tänkte använda tvättlapparna, men uttryckte mig kanske lite otydligt :)

Svar på tråden Tips på bra tvättlappar?