• Maggi74

Hur länge med NAN2 utan att "sköta magen"?

Har ganska nyligen gått över från NAN1 till NAN2. Jag ammar mestadels av tiden mer ger min son ersättning någon gång/dag (ungefär 1-1½) mål om dagen) då min mjölk inte verkar räcka till alltid.....

När jag gav honom NAN1 så skötte han magen istortsett dagligen, men sen jag bytte så har det snart gått 4 dagar sen han "gjorde stora programet".

Hur länge kan de gå utan att man måste hjälpa dem på traven?

Jag vet att min son inte bajsade på 9 dagar en gång när jag hel-ammade, men nu när han får ersättning också är det väl annorlunda....?

Tacksam för svar.....

• Svar på tråden Hur länge med NAN2 utan att "sköta magen"?
  • Mafi

när jag bytte från nan1 till nan2 så sa bvc att man skulle blanda hälften hälften för att dom inte skulle blå hårda i magen. Om han inte bajsar i helgen är det nog smart att kontakta bvc på måndag. Men hoppas att han bajsar innan inte roligt med barn som blir förstoppade.

• Mamma till bröderna bus

Jag tror att man med ersättning ska sköta magen var 3:e eller 4:e dag... men det beror oxå på hur barnet m¨år om det är jobbigt för honom.. vi ger oxå nan2 och vår grabb sköter magen varannan dag... när han var förstoppad en gång (av babysemp) så fick vi rådet av bvc att ge laktulos 2 ml om dagen, men laktulos blir man gasig i magen av så det kan bli ont i magen av den.. men om inget annat funkar så måste man ju.. försök att massera magen och lyfta benen mot magen... olja har jag hört att en del ger i ersättningen... lycka till

Svar på tråden Hur länge med NAN2 utan att "sköta magen"?