• NattravN

Spisplattorna svarta igen?

Min husliga man undrar om någon vet nåt bra tips för att få spisplattorna svarta igen? Han hade sett Äntligen hemma för ett tag sedan och där hade de tipsat om något medel, men vi hittar inte nåt när vi googlar så nu frågar vi er.

• Svar på tråden Spisplattorna svarta igen?
  • MansonDust

Läste om skokräm, men vet inte om det stämmer ?

• Monstermamman

Jag har sett nåt medel i en butik där dom säljer spisar..
    Minns inte vad det heter tyvärr men det kan kanske löna sej att gå till någon sån och fråga?

Det löser sej sa kärringen som sket i badkaret.
  • NattravN

oj tack! ska be han testa!

• Marie IE B

Det finns en speciell trasa/duk att köpa som heter "Kokplatts-putsdukar" som är specialimpregnerade med ett medel som rengör och svärtar. Jag har köpt mina på Coop Forum och tror nog de finns i de flesta större affärer.

• Conamore

Jag vet att de ska sälja något sådant på Electrolux butikerna... Vet ej vad det heter, men läste för några dagar sedan att det ska finnas där.

• NattravN

Tack för alla svar! Min sambo skuttar runt o klappar händer och fötter. Ganska komiskt då han har långt svart hår och tatueringar.

• TheMilky

Ugns och spissvärta, säljs på tub i de flesta mataffärer.
    Använder det till min kamin.

• NattravN

OO det finns alltså nåt som heter så tom. AAh ok!

• Conamore

Nu har jag köpt Swasch, spissvärta, från Electrolux home butiken. Funkar bra! Alla plattorna, utom, den största, blev jättefina och svarta igen
    På paketen står det att man ska smörja in plattorna med svärtan. torka bort överflödet och sätta på plattorna och stänga av dem då det slutat ryka. Jag rekomenderar att öppna några fönster för annars blir det lite smått dimmigt i köket, även om fläkten var på.
    Men iallafall, det blev fint! Och svärtan kostade bara 49:- och det finns massor kvar

Svar på tråden Spisplattorna svarta igen?