• Sante

Hur inreda ett timmerhus?

Vi tänker att bygga ett timmerhus men jag har lite svårt för inredningen,bara en tanke på att allting blir av trä då menar jag väggarna jag mig nervös,visst man kan måla väggarna men blir det snyggt?jag är mkt för det lantliga o mysiga inredning.
    Jag är jättetacksam för alla ide o tips!

• Svar på tråden Hur inreda ett timmerhus?
  • lindansare

Våra vänner har ett gammal timmerhus som de renoverat. De har i flera rum sparat timmergolvet och taket och målat dessa vita.  I de flesta rum har de satt gips över timmerväggarna och tapetserat, men i vissa rum har de timmerväggen synlig och har laserat den vit (ev brutet grå). Jättsnyggt!!!!

Vi har en sommarstuga i timmer och kommer att vitmåla den invändigt.

• Zenobia

Vi äger ett timmerhus. Visst det är myck trä, för vi har tak och bröstpanel.
    Men taket ska vi måla mer åt vita hållet, samma med bröstpanelen.

Sen har vi kört på som vanligt med tapeter och färg. Men ett tips, tapetsera och måla först. Sen se om ni behöver göra nåt med väggar och fönster om det är trä.

Vi målade ett rum i terracotta och såg efter det att trät passade jättebra ihop med färgen.

Vi har bara timmret på utsidan av huset, men det är gott om trä runt fönster och tack. Parkettgolv i vardagsrummet osv.

• Sante

Zenobia!är det ett fabriksnytt hus o vad heter firman o huset,förlåt att jag är så nyfiken men det finns så många timmerhus på marknaden,har du bild på huset?

• meya

Våra kompisar har timrat ett hus helt själva, alltså varit ute i skogen och tagit träd och sen gjordt alltihop själva! Kika gärna in på bloggen: cilo599.sprayblog.se

• Sante

Meya! detta huset ska vara nyckelfärdig bara att flytta in,min man har byggt o renoverat tre hus (som vi har bott i)under våra 26 års äktenskap,så vi säger aldrig mer,men tack för tipset!
    förresten vilken söt "bebis"i pressbilden

• Zenobia

Det är inte ett nytt hus vi har utan från 77 ungefär. Men huset finns i mitt galleri.

Svar på tråden Hur inreda ett timmerhus?