• Niinis

hur kan jag öppna sim låset som finns i min mobil?någon här som förstår mobiler?

jag har en samsung telefon och använder comviq kontantkort. jag ska ge bort den till min mamma men när hon sätter i sitt sim kort så kommer det upp nånting som : sim kod. alltså ska man kunna ange ett simkorts kod. (ej pin kod) och när jag sedan åter byter till mitt kort och försöker av aktivera koden så vill den ha koden först. jag har inget sådant kod?? vad gör man? vem kontaktar man egentligen? när man öppnar telefonen så står det vodaphone på den, men jag fick den begagnad och hade inget prolem med att sätta in mitt kort. skum mobil. någon som vet???

• Svar på tråden hur kan jag öppna sim låset som finns i min mobil?någon här som förstår mobiler?
  • Annizz84

ring till comviq's kundtjänst dom kanske kan hjälpa dig .

• Niinis

men dom har väll inget att göra med telefon inställningarna som finns där i ?

• emmye

Du kanske har telefonlås på?

Annars ring kundservice.

• Banzai

Det låter som det är en pinkod till din mammas simkort telefonen vill ha det sitter i själva simkortet och inte i telefonen man kan bara byta eller stänga av det via telefonen med det simkortet i
    Alltså det jälper inte att du sätter i ditt kort och stänger av simlåskod
    Vad har din mamma för operator & vart har hon papprena till det där på ska det stå en pinkod och gör det ej det så står det förmodligen en PUK kod
    Hittar ni Puk kod men ej sim kod så slå fel kod tills det står ange Puk kod och slå då in puk koden så är simkortet upplåst
    Saknar ni båda koderna så får ni kontakta operatören för din mammas kort för att beställa de koderna.

• CuteElliz

Banzai: kan tillägga att när jag behövde PUK-koden från Comviq så fick jag svara på några frågor o sen fick jag koden...

men om de e comviq som e operatören te din mamma så brukar dom ha 0000 som pin-kod om hon inte ändrat den själv...

Svar på tråden hur kan jag öppna sim låset som finns i min mobil?någon här som förstår mobiler?