Tandsprickning, feber ? !
Ebba har bara gått på dagis 2 veckor på 2 månader. Detta pga att hon har haft så många förkylningar efter varandra.
Det kan väl inte vara normalt? Dessutom äter hon väldigt dåligt. Ca 400ml välling/dygn.
BVC säger att så länge hon går upp i vikt så är det ingen fara. Men immunförsvaret stärks ju inte av det smör vi lägger i vällingen. Utan hon måste ju få i sig näring! Det är ju a och o för att immunförsvaret ska stärkas.
Nåväl, nu har hon fått vara hemma från dagis igår pga att hon hade fått feber igen. Hon hann vara där en vecka denna gången! Kors i taket!
Men min egentliga fråga lyder. Hon har extremt svullet tandkött vid hörntänderna och ser svullen ut i ansiktet också pga detta. När jag skulle ta tandsalvan (jo vi har haft problem förr med tandsprickning) så skrek hon så i högan sky. Hon högg efter mig och man såg riktigt att hon hade ont.
Visst kan man få feber i samband med tandsprickning? Hon har haft 40 grader nu i två dagar, som har gått ner med hjälp av alvedon/iprenkombination. Dock hade hon gult snor i morse, men inga andra direkta symptom. Jo, rinnande saliv och extremt gnagande på nappen. Nu menar jag gnagande och inte suttande.
Hoppas ni orkar läsa vad jag har skrivit, och allra helst orkar svara
Kram en orolig hönsmamma!