*Hej! Är i vecka 8+2.
Hej!
Är i vecka 8+2. Har varit förkyld och hostig i en vecka nu. Hostan är egentligen värst, för jag hostar mig igenom hela nätterna och ibland känns det som att jag har kramp i magen (är ju rädd att "hosta ut" den lille). Jag ligger mest i sängen på dagarna och försöker sova i hopp om att snuvan ska försvinna.
Ringde nyss till ett MVC och fick prata med en barnmorska där (jag är ännu ej inskriven på nåt ställe så jag har ingen att vända mig till) för jag tänkte att jag kunde fråga om jag kunde ta en hostmedicin som jag har här hemma. Jag förklarade för henne att jag varit förkyld i en vecka och frågade om det var farligt för barnet. Hon sa att det inte brukar vara det, men att i vissa fall kan det leda till ett tidigt missfall. Jösses! Jag känner mig livrädd nu. Tänk om min envetna förkylning leder till missfall? Hon sa att det inte var någon idé att åka till vårdcentralen eftersom jag inte har feber. De kan ändå inte göra något (och det kan jag väl hålla med om för de brukar ju bara säga att det är ett "virus" och sen får man gå hem 200kr fattigare). Är det någon mer som varit förkyld? Vad har läkaren sagt till er?
Kram Skorpan